Hlavní obsah

Osm válců, brutální zrychlení a jistota čtyřkolky: Nový Mercedes-AMG GT je konečně tady!

Foto: Mercedes

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Více místa uvnitř a víc komfortu, ale také víc výkonu, brutálního zrychlení a jistota čtyřkolky. Kupé AMG GT vypadá zvenku podobně, ale uvnitř se mnoho změnilo. Ale hlavně že V8 zůstává!

Článek

Značka Mercedes už před časem oznámila, že nová generace kupé AMG GT skutečně vznikne a bude se vyvíjet v úzké kooperaci s dalším působivým modelem, a sice otevřeným SL. Jeho oficiální odhalení ukazuje, že to vlastně vůbec nevadí, neboť elegantní kupé přijíždí s působivou technikou, skvělými parametry a náloží moderních technologií.

Druhá generace Mercedesu-AMG GT přijíždí nově v uspořádání 2+2 (shodným s SL) a zpočátku se bude nabízet ve dvou variantách, přičemž obě pohání přeplňovaný čtyřlitrový osmiválec. Ten slabší nese označení 55 a disponuje výkonem 476 koní (350 kW) a 700 newtonmetry točivého momentu. Zrychlení z klidu na stovku za 3,9 sekundy a maximální rychlost 295 km/h, to už jsou více než slušná čísla.

Jenže tím nové GT teprve začíná. Provedení 63 totiž ze stejného motoru doluje 585 koní (430 kW) a 800 newtonmetrů. Akcelerace 0-100 km/h se zkrátí na 3,2 sekundy a maximální rychlost poskočí na 315 km/h! Obě varianty se pojí s devítistupňovou samočinnou převodovkou a dostávají sofistikovaný pohon všech kol 4Matic+, který dokáže rozdělit parametry motoru rovnoměrně na obě nápravy, ale z „gé-téčka“ umí vytvořit i ryzí zadokolku.

Foto: Mercedes

Kabina se značně inspiruje sourozeneckým modelem SL. Uspořádání 2+2 je pro AMG GT novinkou.

Horká novinka se může dále pochlubit třeba elektronicky řízeným samosvorným diferenciálem, natáčecí zadní nápravou či kompozitními brzdovými kotouči, které AMG bude umět od příštího roku nahradit soustavou keramickou. Obě verze dostávají dále sportovní podvozek s adaptivními tlumiči a hydraulickou stabilizací. Standardem jsou dvacetipalcová kola, volitelně si zákazník může objednat jednadvacítky.

Vyjma vytříbených materiálů uvnitř a nespočtu možností individualizace nechybí ani šest jízdních režimů a software Track Pace, jenž je součástí multimediálního systému MBUX a při ostré jízdě na závodním okruhu zaznamenává až čtyřicet parametrů o vaší jízdě, aby je následně vyhodnotil a poradil, kde na trati by se dalo ještě zrychlit. Je to takový virtuální Lewis Hamilton, se kterým se na palubě rozhodně nudit nebudete.

Úvodní kusy mají k prodejcům dorazit v první polovině příštího roku. Už teď víme, že u dvou motorizací nezůstane. Špionážní fotky kolující sociálními sítěmi totiž mimo jiné zachycují GT s víčkem dobíjecího portu, výhledově se tedy dočkáme i plug-in hybridu. Ale zatím… se holt musíme spokojit s těmi osmiválci. Mrk mrk.

Jaký dvoudveřový Mercedes-AMG se vám líbí víc?
Kupé GT
83,7 %
Roadster SL
16,3 %
Celkem hlasovalo 827 čtenářů.
Načítám