Hlavní obsah

Ne každé čínské auto to hraje na cenu: Do Česka vstupuje SUV za 1,2 milionu, přesto jde o skvělou nabídku

Foto: Omoda

Součástí vlny nových čínských značek na českém trhu jsou i Omoda a Jaecoo. Obě odstartovaly nabídkou cenově dostupnějších vozů, teď ale vyrážejí směrem nahoru. A co víc, Omoda 9 chce na souboj vyzvat i zavedené prémiovky.

Článek

Prvotina značky Omoda 5 je 4,4 metru dlouhé kompaktní SUV dostupné v benzinové nebo elektrické verzi. České zákazníky kromě stylu a bohaté výbavy láká na sympatické cenovky, vždyť skladovky dnes pořídíte od 599 tisíc korun. To vlajková Omoda 9, která bude na náš trh uvedena letos na podzim, je docela jiný příběh.

Devítku jsme si jako jedni z mála českých novinářů už mohli prohlédnout, a dokonce se krátce svézt. Zhodnotili jsme tehdy, že zvenku vypadá jako lexus, uvnitř jako mercedes, přitom stojí jako Kodiaq. A to potvrdila i první oficiální česká cena.

Ale pojďme popořadě. Omoda 9 s délkou skoro 4,8 metru míří právě do rajonu mladoboleslavského medvěda. Vnější design je reprezentativní, světlená technika hravá, kola velká, kliky dveří zapuštěné. Na první pohled nevypadá novinka vůbec špatně!

Foto: Omoda

Omoda 9 s bohatou výbavou vstoupí na český trh po prázdninách.

Uvnitř na posádku čekají pohodlná křesla, doplňky z kůže Nappa nebo hliníku a pracoviště řidiče se dvěma 12,3″ obrazovkami velmi podobné mercedesům. Z pestré výbavy zmiňme audiosystém Sony se 14 reproduktory (včetně těch v opěrce hlavy), vyhřívaná a odvětrávaná sedadla s masáží nebo klimatizaci s filtrováním vzduchu.

Neméně působivá je technika. Devítka přijíždí jako plug-in hybrid, který kombinuje benzinovou jedna-pětku se třemi elektromotory. Výsledkem je systémový výkon 449 koní a 700 newtonmetrů krouťáku. I relativně velké SUV se tak na stovku rozpohybuje za 4,9 sekundy.

A co víc, baterie má kapacitu 34,46 kWh a slibuje až 169 km na elektřinu. Navíc ji lze doplnit u DC rychlonabíječek výkonem až 65 kW. V kombinaci s benzinem máte k dispozici dojezd přes 1 100 km.

Omoda si za takto velké, vybavené a technologiemi našlapané auto účtuje 1 199 000 Kč. Pána od zadního monitoru slyším vykřikovat, že „na Číňana je to darda“, ale nezapomeňme, že třeba u nás populární Škoda Kodiaq PHEV na 1 175 000 korunách teprve startuje. Devítka je přitom už v základu silnější a vybavenější, navíc po první osobní zkušenosti můžeme potvrdit, že působí vážně prémiově. No, nechme se překvapit, jaký u našinců sklidí úspěch.

Načítám