Hlavní obsah

Nový Volkswagen Tiguan zřejmě unikl na veřejnost. Prohlédněte si ho v plné parádě ještě před premiérou!

Foto: Volkswagen

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Představení třetí generace Volkswagenu Tiguan se nezadržitelně blíží, uskutečnit by se mělo na podzim. Na odhalení její podoby ale zřejmě už čekat nemusíme…

Článek

Vypadá to totiž, že na internet unikly obrázky očekávané novinky. Novou generaci kompaktního SUV si díky nim můžeme prohlédnout zvenku i uvnitř.

Dostupné fotografie ukazují auto, které je ve srovnání s předchůdcem uhlazenější a „zaoblenější“. Na přídí zaujme výrazný nárazník s vertikálně orientovanými otvory po stranách, světlomety pak jsou opticky propojeny lištou. Předpokládáme, že lišta bude dostupná také ve světelné verzi.

V souvislosti s lampami se sluší připomenout, že pro nový Tiguan budou k dispozici svítilny IQ.Light HD s Matrix LED technologií.

Boky pak nabízejí zajímavé linie nad blatníky, vzadu opět vidíme propojené svítilny. Nápis Tiguan se přesunul těsně nad nárazník, současné provedení má jméno pod logem automobilky.

Řešení interiéru navazuje na moderní volkswageny, najdeme v něm tedy digitální přístrojový panel, velkou obrazovku (vrcholná varianta má mít až 15palcovou úhlopříčku) infotainmentu, dotykovou lištu pod ní a minimum fyzických tlačítek.

Novinku představuje otočný ovladač Driving Experience Control s integrovanou obrazovkou, který podle VW umožní měnit nastavení hned několika funkcí – od jízdních režimů přes hlasitost rádia až třeba po zbarvení ambientního osvětlení. Vítáme návrat klasických tlačítek na volant.

Volkswagen už dříve prozradil, že nový Tiguan ve srovnání s předchůdcem povyroste do délky zhruba o tři centimetry. Výška, šířka a rozvor náprav zůstávají na téměř stejné hodnotě jako u druhé generace. Objem zavazadlového prostoru vzrostl o 33 litrů na 648 litrů.

Nový Tiguan využije modulární platformu MQB evo a k dispozici bude s naftovými a zážehovými motory, počítá se také s mild-hybridním a plug-in hybridním pohonem. Všechny varianty budou spolupracovat s dvouspojkovým automatem DSG, volič převodovky najdeme u volantu.

Zajímavou novinku představuje adaptivní podvozek DCC Pro s dvouventilovými tlumiči, které budou za příplatek. Výrobce dále láká na manažer jízdní dynamiky, systém, jehož cílem je brzdnými zásahy na jednotlivých kolech a selektivními změnami tuhosti tlumičů zvyšovat komfort a vylepšovat jízdní vlastnosti.

Třetí generace Volkswagenu Tiguan by se měla představit na podzim letošního roku.

Související témata:
Načítám