Hlavní obsah

Nový Superb poprvé na veřejnosti: Škoda ho ukázala na Tour de France se speciálním maskováním

Foto: Škoda Auto

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Škoda si na letošní podzim přichystala dvě důležité premiéry: Představí nám druhou generaci modelu Kodiaq a čtvrté provedení Superbu. Právě nový Superb česká automobilka ukázala při závěrečné etapě slavného cyklistického závodu Tour de France v Paříži.

Článek

Superb se totiž v Paříži při tradičním dojezdu pelotonu na Elysejských polích předvedl coby ředitelský vůz Tour de France. Vůz mladoboleslavské značky se v této roli objevil už po dvacáté, tak dlouho je česká automobilka partnerem nejslavnějšího cyklistického závodu světa.

Napjatě očekávanou novinku však Škoda samozřejmě neodhalila úplně, k tomu dojde až při oficiální premiéře na podzim. Vzhled vozu automobilka částečně ukryla pod jedinečnou kamufláž, která vznikla speciálně pro jízdu při poslední etapě Tour de France. Představu o základních tvarech a některých designových řešeních si tedy udělat můžeme, detaily nám ale stále zůstávají skryty. Zajímavá je však i samotná maskovací fólie se vzorem inspirovaným závodem Tour de France.

Kamufláž využívá grafiku map. „Naším cílem bylo vytvořit vzor, který by byl nejen funkční jako kamufláž, ale který by také měl význam jak pro značku Škoda, tak pro samotný závod Tour de France. Myslím, že použitím mapy coby základu našeho maskování se nám tyto prvky podařilo spojit,“ říká Michael Lansdorf z marketingového týmu Škoda Auto. Mapy navíc souzní s novou strategií značky, kterou definuje termín „Let’s Explore“, tedy v češtině „Pojďme objevovat“.

Jako kamufláž pak fólie musela fungovat při pohledu ze všech možných úhlů i vzdáleností. „Účelem maskování bylo podpořit našeho dobrodružného ducha. Ale zároveň musí kamufláž odvádět svou práci, musí pomocí vzorů, nepravidelných tvarů a kontrastních barev rozbít povrchy a znesnadnit lidskému oku vnímání tvarů vozu pod nimi,“ vysvětluje účel maskování Petr Petzet, projektový manažer a grafický designér, který na realizaci kamufláže pracoval. „Je to vlastně pravý opak toho, co je úkolem práce designéra. My obvykle harmonii hledáme, ale tady se snažíme přijít na to, jak harmonii povrchů a linií narušit,“ usmívá se.

Při návrhu kamufláže musel jeho tým navíc brát v potaz mimo jiné i to, že vůz pojede v čele pelotonu, kde se typicky vyskytují auta v červené barvě. Tuto tradici tedy kamufláž zachovává a pokračuje v cestě, kterou Škoda Auto coby partner Tour de France otevřela už před dvěma dekádami.

Načítám