Hlavní obsah

Nový Peugeot 3008 dorazí v září jako kupé-SUV. Vypadat může takto, design ale tou největší novinkou nebude

Foto: Nikita Čujko/Kolesa

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Peugeot 3008 v nové generaci výrazně změní tvar. Zatímco současné provedení představuje klasické kompaktní SUV, novinka dorazí jako sportovněji laděné kupé-SUV.

Článek

Peugeot 3008 je auto, které zajímavým způsobem mění osobnost. V první generaci, vyráběné v letech 2008 až 2016, šlo o crossover, který měl v sobě trochu charakteru MPV, ve druhé, představené roku 2016, o víceméně tradiční kompaktní SUV, u něhož výrobce kladl důraz na líbivý design.

A třetí generace, jež bude mít premiéru už v září, bude zase jiná. Nová 3008 nabídne sportovnější siluetu se svažující se střechou. Půjde tedy o kompaktní kupé-SUV.

Vzhled nové 3008 už oficiálně poodhalil i Peugeot, který nedávno zveřejnil několik obrázků vozů oděných do kamuflážní fólie. Maskování sice ukrývá designové detaily, silueta je ale naprosto zřetelná.

Právě tyto fotografie využil grafik a digitální umělec Nikita Čujko z motoristického webu Kolesa a vytvořil na jejich základě vlastní vizi podoby třetí generace Peugeotu 3008. Kromě karoserie ve stylu SUV-kupé auto vybavil výraznou přídí s úzkými a poměrně malými světlomety, na které směrem dolů navazují proužky denního LED svícení. Studie zaujme také velkými otvory po stranách předního nárazníku.

Záď pak trochu připomíná větší model 408, Nikita ovšem svou představu 3008 vybavil jinými světly.

Co se techniky týče, francouzská automobilka nedávno prozradila, že třetí generace 3008 bude první vozem koncernu Stellantis využívajícím jako základ novou platformu STLA Medium. A protože ta byla vyvinuta pro elektromobily, můžeme předpokládat, že nová 3008 dorazí jako elektromobil.

Platforma se opírá o 400voltovou elektrickou architekturu a podle koncernu některé modely na ní postavené nabídnou dojezd přes 700 kilometrů - půjde o vozy vybavené paketem Performance s 98kWh baterií. Auta se standardní kapacitou akumulátoru (hodnotu zatím neznáme) mají na jedno nabití ujet přes 500 km.

Stellantis dále vyzdvihuje schopnost některých modelů jezdit za méně než 14 kWh / 100 km a rychlé nabíjení - z 20 na 80 procent má v ideálním případě (a zřejmě u menší baterie) zabrat jen 27 minut.

Platforma také umožňuje dvoumotorový pohon. S jedním elektromotorem budou vozy předokolkami, se dvěma jednotkami nabídnou pohon všech kol. Výkony se mají pohybovat od 160 kW (218 k) do 285 kW (387 k).

Načítám