Hlavní obsah

Nejprodávanější auto Evropy má po faceliftu. Vytasilo drápy a překvapilo novými motory

Foto: Peugeot

S výrazným lakováním vůz na cestách jen těžko přehlédnete.

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Představil se před čtyřmi lety a krátce poté se stal nejžádanějším automobilem v Evropě. Nyní Peugeot 208 prošel omlazovací procedurou, která se podepsala na designu i technice.

Článek

Premiéra aktuální generace Peugeotu 208 se uskutečnila v roce 2019. Hned o dva roky později se malý městský Francouz stal nejprodávanějším autem v Evropě, přičemž stejný úspěch si připsal i v roce následujícím. Za pouhé tři roky se „dvěstěosmičky“ vyrobilo takřka milion kusů a lze předpokládat, že facelift jeho prodejní úspěchy jen podpoří.

Nová tvář i odstíny

Modernizace v rámci jedné generace často přinášejí jen drobné kosmetické retuše, Peugeot ale vzal vylepšení úspěšného modelu pěkně od podlahy. Důsledného přepracování se dočkala celá přední partie, která dostává jiný světelný podpis se třemi vertikálními drápy. Ty jsou posunuty co nejvíce k vnějšímu okraji, díky čemuž je auto opticky širší. Toto řešení není úplnou novinkou, před časem jej francouzští tvůrci aplikovali třeba na modelech 508 či 2008.

Tím však designové hrátky 208 nekončí. Maska a spodní mřížka již nejsou oddělené, ale spojené v jeden robustní celek. Světla vzadu mají rovněž lví drápy, avšak nově umístěné horizontálně. Stejně jako u předchůdce jsou tu svítilny spojené černým pásem na víku zavazadlového prostoru.

Barevná paleta francouzského prcka byla vždy velmi pestrá. Již zažitou žlutou, červenou či modrou nyní doplňují dva nové odstíny – extravagantní žlutá Agueda a šedá Selenium. Opomenout nesmíme ani přepracovanou nabídku litých kol. Všechna jsou zbrusu nová a nabízejí se v rozměru šestnácti nebo sedmnácti palců.

Foto: Peugeot

Písmeno „e“ na posledním páru sloupků připomíná elektrický pohon.

Tady to začalo

Vzpomínáte? Byla to právě první generace modelu 208, kde se Peugeot vymezil vůči konvencím a představil odvážné pracoviště řidiče zvané i-Cockpit. Řešení se šišatým volantem a budíky nad vrchní částí věnce (díky tomu prý vůbec není potřeba head-up displej) sice oku lahodí, z vlastní zkušenosti ale víme, že nevyhovuje všem typům postav. Když si někteří řidiči nastaví volant do ideální pozice, nevidí všechna data na budících.

Francouzi si přesto dále stojí za svým a i-Cockpit se snaží různými cestami vylepšovat. Omlazená 208 tak vyjma základního výbavového stupně přijíždí s plně digitálním přístrojovým štítem, který po vzoru předchůdce umí i 3D zobrazení. Desetipalcová obrazovka uprostřed s nejnovější generací infotainmentu je pro všechny výbavy (Active, Allure, GT) standardem.

Ač se většina funkcí soustředí do centrální obrazovky, pro vyvolání těch důležitých zůstává zachováno „piánko“ fyzických tlačítek pod displejem. Součástí modernizace jsou i nové odstíny ambientního osvětlení, které se mění třeba i v závislosti na zvoleném jízdním režimu. A Peugeot vyzdvihuje také ergonomickou hlavici řadicí páky pro auta s manuální převodovkou. Ta s automatem mají malý nenápadný volič, který si cestu do městského vozu našel v rámci modelové péče již na jaře loňského roku.

Foto: Peugeot

Na pracoviště řidiče zvané i-Cockpit prostě nejde nemít názor.

Pět motorů, nová převodovka

Jedna dobrá zpráva hned na úvod - Peugeot 208 nezanevřel na klasické spalovací motory! Navzdory současným trendům lze tento vůz pořídit bez jakékoliv formy elektrifikace. Řeč je o dobře známí dvanáctistovce PureTech s výkonem 55, případně 74 kW. Slabší má manuál pětistupňový, silnější šestikvalt.

Novinkou vedle standardní jedna-dvojky je její elektrifikovaná verze. Ta nese označení Hybrid 48V, navzdory honosnému názvu je to však „jen“ mild-hybrid. Také tady má zákazník na výběr dvě výkonnostní varianty – 74 nebo 100 kW. Ta vrcholová je tedy ještě o kousek silnější než dosavadní 1.2 PureTech/96 kW. Novinkou je také spojení se šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou e-DCS6, jejíž součástí je i elektromotor. Peugeot u svých hybridů slibuje o patnáct procent nižší spotřebu a až polovinu času ve městě v čistě elektrickém režimu.

Modulární platforma Peugeotu 208 umožňuje také zástavbu elektrického pohonu, který Francouzi nabízejí od samotného začátku. V rámci faceliftu je k dispozici vylepšená a posílená verze, jejíž elektromotor má výkon 115 kW a akumulátor kapacitu 51 kWh. To má dle metodiky WLTP vystačit na dojezd 400 kilometrů a u 100kW stojanu se auto z dvaceti na osmdesát procent dobije za 30 minut.

Technologické retuše

V rámci faceliftu přišlo i několik funkčních vylepšení. Novinka například disponuje větším počtem zásuvek USB a kombinuje novější USB-C se starším typem USB-A. Bezdrátová nabíječka telefonu je třikrát výkonnější, tvůrci dále vyzdvihují parkovací kamery s vysokým rozlišením.

Ač jde primárně o městské auto, nechybí mu plejáda bezpečnostních a asistenčních systémů. Součástí může být například adaptivní tempomat, systém automatického nouzového brzdění, rozšířené rozpoznávání dopravních značek, sledování pozornosti řidiče či mrtvého úhlu.

Omlazený Peugeot 208 zamíří do Evropy na podzim tohoto roku, do té doby se dozvíme i kompletní české ceny. Zejména na odskok hybridů od ryzích spalováků jsme velmi zvědavi… nechme se překvapit!

Související témata:
Načítám