Hlavní obsah

Nový Mercedes třídy E kombi na kouli utáhne až 2 100 kg, pořídíte si v něm selfie nebo zahrajete Angry Birds

Foto: Mercedes-Benz

Šestá generace prestižního sedanu ze Stuttgartu se představila i ve verzi kombi, na kouli si poradí s karavanem o hmotnosti až 2 100 kg.

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Šestá generace Mercedesu třídy E se dočkala také praktičtější verze kombi, vzhled je s výjimkou „batohu“ na zádech stejný jako v případě formálnější verze sedan. Pod kapotou zůstává dvoulitrový benzin, případně diesel, oba doplněné o mild hybridní technologii. Vrcholem nabídky prozatím budou jejich plug-in hybridní verze.

Článek

Mercedes-benz třídy E dospěl už do šesté generace a verze kombi nesmí chybět. Verzi sedan jsme si představili koncem dubna a i přes prakticky stejné designové kontury praktičtější verzi od formálnějšího sedanu bezpečně rozeznáme – kombík navíc za zadními sedadly ukrývá úctyhodných 615 litrů prostoru, po jejich sklopení tato hodnota vzroste na 1 830 litrů.

V porovnání s předchozí pátou generací třídy E kombi se totiž rozvor mezigeneračně prodloužil o 22 mm, což se projevilo mimo jiné vyšší mírou komfortu na zadních sedadlech.

Jestli si cestující na zadních sedadlech polepšili, tak řidič a spolujezdec se vpředu budou mít přímo královsky. Interiér nové třídy E se nechal inspirovat svým elektrickým soukmenovcem EQE, nechybí tedy ohromná superobrazovka, díky které si lze zkrátit dlouhou chvíli na cestách sledováním pořadů na streamovacích platformách, zahájit konferenční hovor přes Zoom, případně se odreagovat u aplikací Angry Birds nebo TikTok.

Foto: Mercedes-Benz

Inženýrům se podařilo ze zavazadelníku nové třídy E kombi vymáčknout úctyhodných 615 litrů, po sklopení sedaček potom 1 830 l. V případě plug-in hybridní verze je zavazadelník o něco menší – 460, resp. 1 675 litrů.

Řidič si však tyto vymoženosti příliš neužije, neboť systém nové třídy E díky kamerovému senzoru pozná, jestli se dostatečně věnuje řízení, a veškerou činnost na superobrazovce umí sám zastavit. Řidiče to však trápit nemusí, neboť má k dispozici velký přístrojový panel s možností 3D zobrazení včetně head-up displeje s rozšířenou realitou, takže rozhodně nepřijde zkrátka. Pro všechny případy tu pak je osvědčený prémiový audiosystém Burmester.

Řidič nové třídy E sedan a třídy E kombi má navíc k dispozici parádní a čím dál více oblíbenou funkci „digitální klíček od vozidla“, jak ji nazývají lidé od Mercedesu. Díky ní je možné se do vozu dostat jen s využitím mobilního telefonu (konkrétně Apple iPhone 11 nebo novější) či chytrých hodinek (Apple Watch 6 či novější). Spolujezdec (nebo spolujezdkyně) se zase může chlubit tím, že má na palubní desce k dispozici kameru pro pořizování selfie.

Pod kapotou netřeba čekat revoluci, počítejme s motorizacemi, které se osvědčily už ve verzi sedan. Jádro nabídky tvoří 2,0l mild hybridní motorizace E 200 a E 220 d o výkonu 204, respektive 197 koňských sil v případě naftové verze, oba zvládají sprint z klidu na stovku těsně pod 8 sekund.

Počítat můžeme i s plug-in hybridní verzí, která je schopna ujet až 118 km čistě na elektřinu, systém se dobije už za 20 minut. Plug-in hybrid označovaný jako E 300 e přidává díky elektromotoru injekci dalších 129 koní, kombinovaný výkon činí celkem 313 koní.

Chybět nebude ani alternativa v podobě motorizace E 300 de, která plug-in hybridní ústrojí kombinuje pro změnu s naftovým motorem – výkon činí shodných 313 koní. Tuto motorizaci však Stuttgart slíbil do nabídky zařadit později.

Všechny motorizace jsou spárovány s osvědčenou 9stupňovou automatickou převodovkou z dílen ZF a u všech jmenovaných motorizací si lze připlatit za pohon všech kol 4Matic. Časem se do nabídky dostane i jediná šestiválcová motorizace E 450 e 4Matic o výkonu 381 koní, která, jak název vypovídá, se už v základu nabízí s pohonem všech kol. České zastoupení prozatím ceny nové třídy E neoznámilo.

Načítám