Hlavní obsah

Nový McLaren 750S je tu! Může to být jedno z nejdražších zklamání v životě

Foto: McLaren

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Když jsme se začali připravovat na oficiální debut nového McLarenu 750S, britská továrna na exkluzivní supersporty nám nakonec ukázala to, co jsme opravdu nečekali! Nejnovější placka z anglického Wokingu totiž vypadá skoro stejně jako předchůdce, pouze se zajímavou technickou evolucí. Už teď novinka přijíždí v obou karosářských variantách kupé a Spider.

Článek

Legendární britská továrna McLaren nejprve zaujala úspěšným závoděním ve Formuli 1, v devadesátých letech ohromila svět fascinujícím McLarenem F1 a začátkem minulé dekády začala působit jako nová automobilka na exkluzivní placky. Už od uvedení prvního novodobého supersportu McLaren MP4-12C si přitom zakládá na originální technické koncepci a díky chytrým modernizacím představuje jeden nový model za druhým. A teď je významná chvíle, kdy na svět přijíždí další.

Jmenuje se McLaren 750S a je duchovním nástupcem odcházejícího typu 720S. Nalijme si však čistého vína, protože i znalcům novodobých McLarenů bude chvilku trvat, než najdou všechny designové novinky. Britský výrobce si vždy zakládal na evoluci a teď nám to dokonale ukazuje. Nový McLaren 750S totiž vypadá pouze jako předcházející McLaren 720S s novějším bodykitem. Hlavní vylepšení jej přitom dělají aerodynamičtějším – všimněte si nových nárazníků, větších vstupů čerstvého vzduchu a o dvacet procent většího aktivního spoileru.

Foto: McLaren

Líbí se vám? Nový McLaren 750S si můžete objednat už teď a je k dispozici v obou karosářských variantách – kupé a Spider.

A pokud do nejnovějšího McLarenu přesednete z jeho předchůdce, s největší pravděpodobností zažijete jedno z nejdražších zklamání v životě. Největšími vylepšeními jsou nové displeje s rychlejším dotykovým ovládáním a nová aplikace McLaren Control Launcher. Díky tomu si můžete uložit oblíbená nastavení aerodynamiky, ovladatelnosti nebo výkonného osmiválce a převodovky, abyste je později aktivovali jediným dotykem. Alcantarový interiér si pak můžete individualizovat novými pakety TechLux (kůže Nappa) a Performance (semiš a kůže). V základu najdete i mobilní konektivitu přes Apple CarPlay.

Zatím to vypadá, že se v McLarenu moc nesnažili, ale modernizovaná technika je teď ještě zajímavější. McLaren 750S pokračuje v evoluci dvakrát přeplňovaného čtyřlitrového osmiválce M840T, a představuje tak své silnější srdce. Už oficiální pojmenování nám napovídá, že má 750 koní (552 kW) a 800 newtonmetrů. Mezigeneračně je tak o 30 koní (22 kW) silnější než odcházející supersport 720S.

Foto: McLaren

Myslíte si, že roadster jménem Spider je pro slečinky? Brutálně silný osmiválec a koncepce s motorem uprostřed vyžadují rychlé ruce. Pokud se tedy odvážíte vypnout stabilizaci…

V McLarenu současně zapracovali na vylepšení sedmistupňové sekvenční převodovky a zkrátili stálý převod. Díky tomu akceleruje z 0 na 100 km/h za 2,7 sekundy. Standardní kupé jede dvoustovkou po pouhých 7,2 sekundy a otevřený Spider to zvládá o jednu desetinu sekundy pomaleji. Nezávisle na variantě pak McLaren 750S umí jezdit maximální rychlostí 332 km/h.

A užijete si jej samozřejmě i v zatáčkách. Inženýři při hrátkách s podvozkem rozšířili rozchod předních kol o šest milimetrů, vyvinuli novou geometrii kol a využili nejmodernější generaci podvozku Proactive Chassis Control III. Pokud vás zajímají techničtější detaily, vpředu má pružiny o tři procenta měkčí, vzadu o čtyři procenta tvrdší. A rychlejší je i systém pro zvýšení vozu před přejížděním nástrah velkoměst, třeba retardérů. McLaren 750S se přizvedne za pouhé čtyři sekundy, zatímco 720S to zabralo až deset sekund.

Foto: McLaren

Inovovaný McLaren 750S přijíždí se dvěma novými interiérovými pakety, modernějšími displeji a speciální aplikací McLaren Control Launcher.

S pohotovostní hmotností 1389 kilogramů (kupé, Spider váží 1438 kilogramů) je novinka o 30 kilogramů lehčí než předchůdce. V McLarenu toho dosáhli lehčími koly, tenčím čelním sklem, a dokonce i lehčím displejem digitálního přístrojového štítu. Dalšího odlehčení pak můžete dosáhnout i vy chytře vybranou výbavou – třeba karbonovými sedačkami. Lákavým příplatkem jsou i výkonnější a větší karbon-keramické brzdy s technologiemi z Formule 1 z exkluzivnějšího silničního supersportu McLaren Senna.

A kolik za nejnovější McLaren 750S zaplatíte? Standardní cena za variantu kupé začíná od 6,9 milionu Kč a otevřený Spider je přibližně o půl milionu korun dražší. Novinku si můžete u autorizovaných prodejců objednat už teď, ale továrna zatím nepřibližuje očekávanou dobu doručení. Tak co říkáte, není to proti 720S moc malá změna, aby 750S opravdu zaujala?

Reklama

Související témata:
Načítám