Hlavní obsah

Nová Škoda Superb se představuje po boku všech svých předchůdců. Zatím pod plachtou

Foto: Škoda

Oficiální představení Škoda plánuje letos na podzim, automobilka však pomalu, ale jistě začíná odhalovat novou generaci vlajkového modelu.

Funkční období současné Škody Superb pomalu, ale jistě spěje ke svému konci, a tak se můžeme začít těšit na zbrusu nový model. Ten se sice má oficiálně představit až na podzim letošního roku, automobilka však začíná s postupným odhalováním novinky už nyní.

Článek

Čtvrtá generace moderní Škody Superb už klepe na dveře. Včetně originálu z první poloviny 20. století půjde o historicky pátou generaci mladoboleslavské vlajkové lodi, nejnovější verze se bude vyrábět v Bratislavě na Slovensku. Oficiální představení má proběhnout na podzim letošního roku, už nyní nás ale automobilka láká postupným odhalováním jejího tajemství.

Prvním krokem bylo představení siluety spolu se základní informací, že znovu půjde o liftback a kombi s širokou nabídkou klasických spalovacích motorů, ale také moderních elektrifikovaných pohonných ústrojí (mild-hybrid i plug-in hybrid).

Nyní se nám plachtou zahalený Superb předvádí v celé své třídimenzionální kráse spolu se svými předchůdci včetně dvou verzí původního modelu, který se vyráběl od začátku třicátých do konce čtyřicátých let minulého století. Jeho novodobá historie pak začala v roce 2001 představením první moderní generace, druhá následovala v roce 2007 a aktuálně končící debutovala v roce 2015.

Škoda nevyvíjela jen novou generaci Superbu – měla na starosti i zbrusu nový Passat, s nímž sdílí platformu a který se na rozdíl od českého ekvivalentu bude nabízet pouze ve variantě kombi. Spolu se pak bok po boku budou vyrábět v závodě VW v Bratislavě.

Mladá Boleslav slibuje, že nový Superb ve vyšší střední třídě opět zvedne laťku z hlediska komfortu a prostornosti. Rozhodně má na čem stavět – celkově se prodalo přes 1 550 000 kusů moderního Superbu, z čehož dosavadní třetí generace k tomuto skóre přispěla počtem cca 780 tisíc prodaných vozů, a je tedy historicky jasně komerčně nejúspěšnější.

Reklama

Načítám