Hlavní obsah

Nová Škoda Kodiaq se představuje na prvních skicách. Zaujme hlavně jedním nezvyklým prvkem, který u Škodovky vidíme poprvé

Foto: Škoda

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Představení druhé generace Škody Kodiaq se nezadržitelně blíží, dojít by k němu mělo už příští týden. Česká automobilka ještě před premiérou prostřednictvím skic poodhaluje, jak bude očekávaná novinka vypadat.

Článek

První skici nové generace Kodiaqu ukazují především výraznou evoluci designu současného modelu. Nechybějí totiž některé jeho charakteristické prvky, zejména dělené přední světlomety, tvar podběhů nebo celkový tvar karoserie.

Vůz navíc samozřejmě dostane nejnovější provedení škodovácké masky chladiče, na kterou navazuje kapota se zajímavými prolisy. Díky vystouplému nárazníku vypadá příď poměrně robustně.

Vzadu zaujme řešení světlometů, které jsou opticky propojeny lištou. Ale největší designovou novinku představuje provedení D-sloupků. Na skicách je jasně patrné, že je zdobí dekorační prvek. Na některých obrázcích černý, na některých v matném chromu.

Předpokládáme, že konkrétní řešení bude záviset na výbavové linii. Černé prvky jistě dostane verze Sportline. Kromě D-sloupku půjde také o černou masku chladiče - která je ostatně na skicách také vidět.

K představení druhé generace Škody Kodiaq by mělo dojít už příští týden. Připomeňme, že novinka Kodiaqu využívá koncernovou platformu MQB evo, k dispozici bude s naftovými i benzinovými motory, dále jako plug-in hybrid a že dostane novou koncepci interiéru se třemi otočnými ovladači.

Ve srovnání s generací první je novinka o 61 mm delší (měří 4 758 mm) a má objemnější kufr - o 75 litrů pro pětisedadlovou verzi, o 80 l pro sedmisedadlovou. Škoda totiž uvádí až 910 litrů.

Tři miliony prodaných SUV

Mladoboleslavská značka věří, že nový Kodiaq bude rozvíjet úspěchy škodováckých SUV. Od dubna 2009 do září 2023 totiž vyrobila už tři miliony svých moderních SUV modelů.

Kodiaq má na tomto úspěchu lví podíl. Ostatně ono třímilionté SUV Škoda, které sjelo z výrobních linek, byl právě model Kodiaq. Na celkové produkci vozů SUV Škoda se Kodiaq podílí více než čtvrtinou (841 900 kusů) a je dosud vůbec nejpopulárnějším SUV značky. Konkuruje mu hlavně jeho mladší sourozenec Karoq, jehož zatím vzniklo 705 800 kusů.

Novodobá éra SUV vozů Škoda odstartovala v roce 2009 kompaktním modelem Yeti, jehož nástupcem se stal právě Karoq. Yeti je dodnes historicky třetím nejoblíbenějším SUV Škoda, na silnice jich vyrazilo přes 684 tisíc. Rychle se u zákazníků etabloval i Kamiq, pro který se rozhodlo přes 537 tisíc zákazníků.

Načítám