Hlavní obsah

Superb a Kodiaq po testovací tortuře: Extrémní teploty, více než milion kilometrů a simulace 40 let v provozu

Foto: Škoda Auto

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Česká automobilka Škoda v nejbližších týdnech představí svoje nejočekávanější letošní novinky. Ještě před premiérami nových generací modelů Kodiaq a Superb se ale pochlubila zajímavými detaily z testování těchto vozů.

Článek

Věděli jste například, že první testy nových škodovek začínají už zhruba čtyři roky před jejich premiérou? Jde o testování virtuální, reálné jízdy se rozbíhají po nějakých dvou letech.

Při jízdních testech se prověřuje kvalita a odolnost automobilu – od podvozku a karoserie až po pohonné a elektrické systémy.

Kromě toho se na speciálních zkušebních zařízeních a v laboratoři testují jednotlivé komponenty i celé montážní sestavy, v případě Kodiaqu a Superbu jde například o adaptivní podvozek DCC Pro se dvěma elektromagnetickými ventily DCC Pro nebo nové světlomety TOP LED Matrix.

„Před zahájením sériové výroby posuzujeme všech zhruba 7 000 komponentů. Naše přísné testovací programy přinášejí přesné údaje o odolnosti, životnosti a celkové kvalitě každého dílu. Z těchto extrémních testů získáváme poznatky o faktorech, jako je tepelná odolnost, a dokonce i stálost laků a povrchových úprav. Jsme odhodláni identifikovat a realizovat veškeré potřebné úpravy,“ tvrdí Florian Weymar, vedoucí oddělení Řízení kvality ve společnosti Škoda Auto.

Testy Škody Kodiaq a Superb.Video: Škoda Auto

Jízdní testy zahrnují zkoušky v náročných povětrnostních podmínkách. Kodiaq a Superb byly vystaveny teplotám až -30 °C na sever od polárního kruhu a také testům v úmorném vedru ve Španělsku, Africe a arizonské poušti při teplotách až 50 °C. Díky těmto zkouškám byly získány relevantní informace týkající se mimo jiné i spolehlivosti plug-in hybridního pohonného ústrojí.

Na Grossglocknerské vysokohorské silnici v rakouských Alpách se novinky zkoušely také jako tažná vozidla. Testy na cestách se sklonem až 13 % přinesly navíc poznatky o účinnosti brzd a tepelné regulaci.

Během dvou let najela testovací auta více než milion kilometrů. Škoda zdůrazňuje, že zkouškami dokázala nasimulovat asi 40 let reálného provozu vozidel. „Naše vozy posouváme na hranici možností a simulujeme a testujeme vše, s čím by se naši zákazníci mohli na svých cestách potýkat. Během několika měsíců ujedou naše vozy v městském provozu, na venkovských silnicích a na dálnicích hodně přes milion kilometrů – což je vzdálenost, na kterou by průměrný zákazník potřeboval 40 let,“ říká Johannes Neft, člen představenstva společnosti Škoda Auto za oblast technického vývoje.

Po úspěšném absolvování testovacího programu jsou nyní obě modelové řady připraveny na své světové premiéry, které se uskuteční v nadcházejících týdnech. A my samozřejmě budeme u toho, sledujte proto Garáž.cz.

Načítám