Hlavní obsah

Nová auta stojí nesmysl, Škoda reaguje akčními nabídkami. Tyto zajímavé akce byste neměli přehlédnout

Foto: Škod Auto

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Na českém trhu snad není automobilka, která by v posledních měsících nezdražila alespoň jeden ze svých modelů. Škodovka začátkem roku zvýšila ceny plošně, teď ale přišla s několika zvýhodněnými akcemi.

Článek

Mladoboleslavská automobilka informovala o plošném zdražování počátkem letošního roku, reagovala tak na rostoucí inflaci či zdražování vstupních surovin a energií. U některých modelů se cena zvedla i o vyšší desítky tisíc korun, ne ve všech případech je ale situace tak dramatická. Zároveň totiž došlo k přeskládání výbavových stupňů, takže s vyšší cenou dostane zákazník často i větší porci výbavy.

Aby si to značka s věrnými zákazníky úplně nerozházela, přišla v nedávné době s několika akčními nabídkami. Za lepších podmínek (a s trochou štěstí) dnes můžete pořídit Scalu i Kamiq, kombík dosluhující Fabie a překvapivě i elektrický Enyaq. Vybrali jsme trojici zvýhodnění, která by vás při výběru nového vozu neměla minout.

Osvěžení Scaly a Kamiqu

Modely Scala a Kamiq netrpělivě vyhlížejí facelift, vždyť Škoda už se pochlubila i prvními skicami. Ještě před samotným omlazením ale přijíždějí v akční výbavě Fresh, která má být kompromisem mezi sympatickou cenou a bohatou výbavou. A co víc, za Scalu i Kamiq si mladoboleslavští účtují shodné peníze. V případě malého SUV se ve verzi Fresh nepřiplácí ani koruna, v ostatních výbavách je to dvacet tisíc.

Scala a Kamiq Fresh jsou k dispozici s motory 1.0 TSI/81 kW (od 499 900 Kč) a 1.5 TSI/110 kW (od 539 900 Kč). Standardem je šestistupňový manuál, za sedmistupňové DSG se připlácí rovných čtyřicet tisíc korun. Výbava Fresh se vyznačuje například 16“ koly z lehkých slitin, diodovou světelnou technikou, zadní parkovací kamerou, dvouzónovou klimatizací či výhřevem předních sedaček. Auto můžete dovybavit třeba tažným zařízením (+19 900 Kč) či obouvanými sedmnáctkami (11 až 15 tisíc).

S faceliftem slibuje Škoda pro oba modely bohatší nášup technologií a výbavy. Konkrétní inovace zatím nespecifikovala, ale už nebudeme muset čekat dlouho. Obě novinky se představí najednou v rámci digitální premiéry 1. srpna.

Foto: Škoda Auto

Současnou zvýhodněnou Scalu brzy vystřídá ta modernizovaná. Skica naznačuje, že poznávacím znamením se stane hlavně přepracovaná světelná technika.

Akční kombík na rozloučenou, ale…

Tahanice o pokračovatele Fabie Combi asi nemá smysl znovu rekapitulovat. Ve čtvrté generaci se s kombíkem nepočítalo, pak zase počítalo a nakonec… nedorazil. Škoda tak na rozloučenou uvedla Fabii Combi Tour, akční verzi kombíku třetí generace, který se ještě nějaký čas prodával po boku „krátkého“ nástupce. Zároveň šlo o poslední auto svého druhu na evropském trhu. Žádná jiná značka už malý kombík nenabízela, vedle Fabie byl tím posledním Renault Clio.

Fabia Combi Tour dostala jediný motor – tříválec TSI s výkonem 70 kW, kde za příplatek 40 000 Kč nahradila manuální převodovku samočinná dvouspojka. Ceník „tourky“ začínal na částce 359 900 Kč s výbavou Active, o dvacet tisíc dražší bylo provedení Ambition, dalších třicet tisíc se připlácelo za nejvyšší verzi Black. Při pořízení Fabie Combi Tour však dnes potřebujete i trochu toho štěstíčka. Výroba skončila závěrem minulého roku, spolehnout se tak musíte na skladové zásoby jednotlivých dealerů. A ti si moc dobře uvědomují, jak hodnotné zboží v repertoáru mají. Za provedení Black s ceníkovou cenou 409 900 Kč si dnes prodejci účtují klidně o osmdesát tisíc víc.

Foto: Škoda Auto

Škoda Fabia Combi bodovala hlavně 530litrovým kufrem. Rozlučkové verze Tour je dnes v inzerci pár desítek kusů.

Operativní leasing Enyaqu

Pokud vás láká vyzkoušet si život s elektromobilem, ale z nějakého důvodu se ještě necítíte na jeho koupi, mohl by být řešením operativní leasing s pravidelnou měsíční splátkou. Ten pro Enyaq nastavila Škoda rovněž zajímavě, elektrické SUV vám nabídne od 15 990 Kč měsíčně bez DPH při „operáku“ na tři roky s nájezdem do 15 000 km ročně. Jasně, není to úplně málo, na druhou stranu jezdíte zcela bez starostí a platíte stejně jako za dvoulitrový Kodiaq.

Středobodem splátky je Enyaq s větší 82kWh baterií a tabulkovým dojezdem až 542 km, zadní kola roztáčí jeden elektromotor s výkonem 204 koní. Připlatit si ale lze i za vyšší výbavu nebo třeba čtyřkolku. Součástí splátky je záruční i pozáruční servis po celou dobu pronájmu, kompletní zimní kola včetně přezutí a uskladnění či povinné ručení a havarijní pojištění s desetiprocentní spoluúčastí.

Foto: Lukáš Kukla

Češi se k hromadnému přesedání do elektromobilů zatím nemají. Zlomit jejich pochyby by mohlo delší užívání v rámci operativního leasingu, navíc za cenu spalovacího auta.

Enyaq a Enyaq Coupé jsou dnes jediné elektromobily v nabídce značky. To se co nevidět změní, do roku 2026 chce Škoda nabízet šest elektromobilů včetně bateriové obdoby Octavie Combi. Pokud tedy nabídku zvýhodněného operativního leasingu využijete dnes, za tři roky můžete rovnou přesednout do jedné z novinek.

Načítám