Hlavní obsah

Nová Alfa Romeo Milano rozvířila vášně! Má 240 koní a sportovní techniku, ale také kontroverzní tvář

Foto: Alfa Romeo

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Nový model Alfy Romeo se nerodí každý půlrok, proto je taková událost pro fanoušky italské značky vždycky malým svátkem. Nejinak je tomu právě teď, kdy na scénu přijíždí zcela nový městský crossover Milano.

Článek

Článek si také můžete poslechnout v audioverzi.

Alfa Romeo už nějaký čas patří pod křídla koncernu Stellantis, na jejím modelovém portfoliu se to ale na rozdíl od ostatních značek podepsalo zatím minimálně. Mění se to až s novým Milanem, který je vlastně náhradou za malé městské MiTo. Technický základ sice sdílí s Fiatem 600 nebo Jeepem Avenger, do vínku ale dostává i technologie Alfy…

Nebude se horká novinka tlouct se sourozeneckým Tonale? Kdepak. To má totiž na délku přes 4,5 metru, zatímco Milano 4 170 mm. Přesto nebude sloužit jen jako dámská nákupní taška, vždyť kufr pojme 400 litrů, dokonce o 20 litrů více než VW Golf.

A nešetřilo se ani na výbavě. Nejvyšší provedení mohou mít Matrix-LED světlomety, elektrické otevírání víka zavazadlového prostoru, parkovací kameru či hlasového asistenta s umělou inteligencí. Také Milano lze ovládat prostřednictvím aplikace v chytrém telefonu.

Foto: Alfa Romeo

Interiér zůstává věrný sportovní italské eleganci.

Designéři se při stavbě hodně vyřádili a novinka jen krátce po své premiéře vzbudila vlnu vášní. Zatímco silueta s originálně seseklou zádí či krásně zpracovaný interiér dostávají od diskutujících na internetu obrovskou pochvalu, čumák crossoveru je dost kontroverzní. Zatímco někteří chválí svébytnost, jiným přijde přeplácaný a neelegantní. Výplň v tradičním trojúhelníku uprostřed tvoří emblém značky, případně historický nápis Alfa Romeo. A ano, vidíte správně, registrační značka se přesouvá doprostřed.

Milano sice láká hlavně na elektrické verze, pořád ale nabídne spalovací motor. Pod označením Ibrida se ukrývá mild-hybridní dvanáctistovka přeplňovaná turbem a doplněná 48voltovým systémem. Pohonu s výkonem 136 koní pomáhá elektromotor zabudovaný v šestistupňové samočinné převodovce. Variantu s pohonem předních kol by výhledově měla doplnit čtyřkolka, žádný další spalovák se však v nabídce neobjeví.

Elektrická varianta má baterii s kapacitou 54 kWh, slibuje dojezd 403 kilometrů a špičku nabíjecí křivky na hodnotě 100 kW. Základ představuje jeden 156koňový elektromotor na přední nápravě. A silnější verze? Ta si prý ráda zasportuje! Nejenže má 240 koní, ale dostává také tužší snížený podvozek, silnější brzdovou soustavu, specificky naladěné řízení, a dokonce samosvor! Specialitkou jsou pak nebývale velká dvacetipalcová kola.

Prodeje Alfy Romeo Milano odstartují v létě letošního roku. České zastoupení zatím ceny pro našince neprozradilo, ale v zahraničí se hovoří o základní sumě za dvanáctistovku pod hranicí 30 000 eur, tedy zhruba tři čtvrtě milionu korun.

Ohodnoťte design Alfy Romeo Milano jako ve škole:
1
84,7 %
2
7 %
3
3,9 %
4
1,6 %
5
2,8 %
Celkem hlasovalo 2144 čtenářů.

Reklama

Načítám