Hlavní obsah

Nejsilnější SUV v historii Porsche: Cayenne Turbo E-Hybrid má 739 koní. A zvládne až 82 km na elektřinu

Foto: Porsche

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Porsche představuje svoje dosud nejvýkonnější SUV. Novinky Cayenne Turbo E-Hybrid a Cayenne Turbo E-Hybrid Coupé využívají plug-in hybridní pohonnou soustavu poskytující maximální výkon 544 kW (739 koní).

Článek

Pohonnou soustavu tvoří zážehový, dvěma turbodmychadly přeplňovaný čtyřlitrový osmiválec, který sám o sobě dává nejvyšší výkon 441 kW (599 k), a elektromotor o výkonu 130 kW (176 k).

Kombinovaný výkon pak dosahuje už zmíněných 544 kW (739 k), maximální točivý moment činí 950 Nm. Nový Cayenne Turbo E-Hybrid akceleruje z klidu na 100 km/h za 3,7 sekundy a dosáhne maximální rychlosti 295 km/h.

V Porsche kromě výkonu zapracovali také na elektrickém dojezdu. Obě karosářské verze dostaly větší vysokonapěťový akumulátor s kapacitou 25,9 kWh. Baterie našla místo pod podlahou zavazadlového prostoru.

Podle výrobce kapacita akumulátoru stačí na elektrický dojezd až 82 kilometrů ve městě. Díky nové palubní nabíječce o výkonu 11 kW se baterie na vhodném zařízení plně dobije za méně než 2,5 hodiny.

Cayenne Turbo E-Hybrid a Cayenne Turbo E-Hybrid Coupé jsou standardně vybaveny adaptivním vzduchovým odpružením, které dostalo novou dvoukomorovou dvouventilovou technologii. Ta umožňuje nastavit odskok a stlačení odděleně. Za příplatek Porsche nabízí řízení zadní nápravy.

Na pohled provedení Turbo E-Hybrid poznáte podle větších otvorů pro přívod vzduchu v předním nárazníku, většího zadního nárazníku, dvou dvojitých koncovek výfuku z broušené nerezové oceli nebo červených brzdových třmenů.

Foto: Porsche

Porsche Cayenne Turbo E-Hybrid je nejvýkonnějším SUV v historii značky.

V interiéru zaujmou hliníkové dekory, stropnice je zhotovena z materiálu Race-Tex. Standardní výbava zahrnuje světlomety HD-Matrix LED, vyhřívaný sportovní volant GT, přepínač režimů pro rychlou a přímou volbu požadovaného jízdního módu a sportovní sedadla nastavitelná v 18 směrech. Alternativně jsou k dispozici také kožená komfortní sedadla nastavitelná ve 14 směrech.

Cayenne Turbo E-Hybrid Coupé s GT paketem

Pro sportovněji tvarovaný Cayenne Turbo E-Hybrid Coupé Porsche nabízí paket GT. Ten zahrnuje zejména úpravy podvozku, karoserie je o 10 mm blíže k zemi, ložiska zvyšují odklon přední nápravy o 0,58 stupně a vůz má širší přední kola. Součástí balíčku jsou keramické brzdy.

Foto: Porsche

Porsche Cayenne Turbo E-Hybrid Coupé koupíte i s paketem GT.

A došlo i na designové prvky. Paket GT obsahuje specifickou příď s černými akcenty, černé lišty podběhů, karbonové bočnice na střešním spoileru, centrálně umístěné koncovky titanového výfukového systému z modelu Turbo GT a karbonový difuzor. Střecha je vyrobena z lehkých uhlíkových vláken.

Porsche Cayenne Turbo E-Hybrid Coupé s paketem GT zrychlí z 0 na 100 km/h za 3,6 s a dosáhne maximální rychlosti 305 km/h.

Obě novinky už si můžete objednat. Cayenne Turbo E-Hybrid startuje na částce 4 466 759 Kč, verze Coupé začíná na 4 559 106 korunách. S paketem GT pak Cayenne Turbo E-Hybrid Coupé stojí nejméně 5 285 454 Kč.

Reklama

Načítám