Článek
Na právě probíhající autosalon v Tokiu totiž domácí automobilka přivezla hned dva atraktivní koncepty Kayoibako pojmenované po modulárních přepravních kontejnerech. Že vám připomínají dodávky od Toyoty, které značka na tomtéž místě prezentovala před dvěma lety? Trefa!
Generální ředitel Toyoty Koji Sato se na autoshow nechal slyšet, že - stejně jako kartonové krabice - pořídíte i tyto roztomilé dodávky v mnoha velikostech. Toyota má v úmyslu vyrábět ty větší, Daihatsu jejich zmenšeniny.

Co víc od obytňáku potřebujete?
Přirovnání s krabicemi je možná trochu zvláštní, ale vlastně na místě. Jen se podívejte na jednoduchý hranatý design vystavených aut. Při jejich bližším zkoumání si navíc všimnete i prvních odlišností. Zatímco jedno se prezentuje jako malý užitkáč pro přepravu balíků, druhý se nezaleknul role obytného auta.
Obě provedení spojují kompaktní rozměry, to aby vozy splňovaly normy pro dobře známé japonské Kei cars. V praxi to znamená, že auto nesmí být delší než 3,4 metru, takže i obytná verze je ve finále menší než taková Škoda Citigo (3 563 mm). Jak ale naznačují první snímky, o praktičnost a přespání tu nebude nouze.

Interiér užitkové verze nabízí slušný nákladový prostor.
Zřejmě nejmenší a nejroztomilejší obytňák na světě totiž disponuje terénními pneumatikami (však víte, do nepohody), žebříkem a hlavně střešním stanem, do kterého se pohodlně poskládají dva dospělí. Součástí auta je dokonce i zatahovací markýza a přenosný stůl se židličkami.
Další podrobnosti Daihatsu zatím neprozradilo. Víčko nabíjecího portu vpředu však naznačuje, že prcek bude vybaven výhradně elektrickým pohonem. Kdy a jestli vůbec zamíří obytňáček do sériové výroby zůstává tajemstvím, my bychom ale rozhodně byli pro! A nejen v Japonsku.





