Hlavní obsah

Nejprodávanější čínská elektrická automobilka má novinku pro náročné: SUV s výkonem 1200 koní a displeji, které snad nelze spočítat

Foto: BYD

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Obrovská porce výkonu, tři bezdrátové nabíječky chytrých telefonů, 70“ head-up displej s rozšířenou realitou, ale třeba i lednička. Výbava čínské novinky BYD Yangwang U8 Premium Edition je vskutku působivá.

Článek

Automobilka BYD je momentálně nejžádanější čínskou elektrickou značkou, která mimochodem zkouší štěstí i na vybraných evropských trzích. Rozmlsané zákazníky by mohla zaujmout nejčerstvější novinka – luxusní SUV Yangwang U8 v provedení Premium Edition, které se pyšní nejen obrovitánským výkonem, ale také bohatou výbavou na palubě.

Ač se může na první pohled zdát, že jde hlavně o efektní stylovku, BYD své SUV pořád staví na poctivé rámové konstrukci. Zákazník si může vybrat kola o dvaceti nebo dvaadvaceti palcích, ve výbavě nechybí ani panoramatické střešní okno, zapuštěné kliky dveří či vnější kryt rezervy.

To nejzajímavější však Číňané skrývají uvnitř. U8 Premium Edition se vyznačuje sedadly s kůží Nappa či dřevěným obložením. Technologické nadšence potěší hned tři bezdrátové nabíječky chytrých telefonů nebo prémiový audiosystém s dvaadvaceti reproduktory. Za zmínku jistě stojí i 70“ (ano, opravdu jsme se nepřepsali) head-up displej s rozšířenou realitou či sedačky s funkcí masáže horkými kameny.

Foto: BYD

Díky rámovému základu se luxusní novinka nezalekne ani jízdy v terénu.

Tím však výčet moderních perliček teprve začíná. Pro řidiče a spolujezdce jsou k dispozici dva 23,6palcové displeje, mezi nimiž je umístěna ještě 12,8“ obrazovka na výšku, která zastupuje tradiční infotainment. Obdobná porce dotykových ploch je k dispozici i pro cestující vzadu – ti mají dvě obrazovky umístěné na předních opěradlech a jejich funkce lze ovládat - tušíte správně - displejem integrovaným v loketní opěrce. Součástí je i lednička, která by měla chladit až 12 hodin po vypnutí elektrického pohonu.

Ten se skládá ze čtveřice elektromotorů produkujících 883 kW, tedy skoro 1200 koňských sil! Navzdory své velikosti tak vůz zrychlí na stovku za 3,6 sekundy. Maximální nabíjecí výkon 110 kW už dnes patří spíše do průměru, BYD přesto uvádí, že akumulátor s nespecifikovanou kapacitou se dobije z 30 na 80 % za pouhých osmnáct minut. Dle metodiky CLTC (o něco benevolentnější než naše WLTP) má s plně dobitou baterií urazit až 1000 kilometrů.

Foto: BYD

Některé výbavové položky mohou tiše závidět i evropští výrobci s desítkami let zkušeností.

Adaptivní podvozek vozu umožňuje zvednout světlou výšku o dalších 150 milimetrů, podle výrobce navíc auto při povodních či jiných extrémních podmínkách zvládne až půlhodinové vystavení vodní hladině. Krom toho je U8 vybaveno 14 ultrazvukovými senzory, pěti radary nebo 16 kamerami, které společně obsluhují adaptivní tempomat či funkci automatického parkování. Asistent pro jízdu na dálnici bude k dispozici později, stáhnete si jej snadno skrz bezdrátové aktualizace systému.

Kolik za to všechno? Dodávky prvních luxusních SUV mají v Číně odstartovat už příští měsíc, ceník působivého elektromobilu startuje v přepočtu na 3,5 milionu korun.

Mají vybavené čínské vozy šanci potrápit evropské prémiovky?
Rozhodně ano!
94,3 %
V žádném případě...
5,7 %
Celkem hlasovalo 2070 čtenářů.

Reklama

Načítám