Hlavní obsah

Nejdostupnější Lexus přijel do Česka: Na městském prckovi se nešetřilo, boduje výbavou i komfortem

Foto: Lexus

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Jeden kus, nanejvýš dvacet minut jízdy ve dvou. Lexus LBX je u nás pořád velmi horké zboží, a tak mělo první svezení svá striktní specifika. I takto krátké seznámení na českých cestách ale stihlo ukázat, že dospělejším sourozencům ostudu neudělá.

Článek

Slavnostní premiéra nejmenšího Lexusu LBX se odehrála loni v létě, ještě před koncem roku jsme se s městským crossoverem poprvé svezli při mezinárodních jízdách. A nyní konečně dorazil do České republiky, byť zatím jen ve formě jakési malé upoutávky. Co nám tedy prozradila úvodní hrstka kilometrů v tuzemském prostředí?

Pojďme popořadě. Lexus LBX má na délku skoro 4,2 metru a karoserii zvýšenou po vzoru módních crossoverů. Ač technicky vychází z Toyoty Yaris Cross, zvenčí ani uvnitř to nemáte šanci poznat. LBX je sexy městský fešák s nepřehlédnutelným designem a nebývalou náloží výbavy.

A kromě standardní předokolky umí překvapivě i pohon všech kol! V obou případech se bavíme o hybridním pohonu se základem v atmosférickém 1,5litrovém tříválci, jenž spolupracuje s elektromotorem, převodovkou eCVT a NiMH baterií. Výsledkem je maximální systémový výkon 136 koňských sil.

Foto: Lexus / Daniel Reinhardt

Čtyřkolku? Máme! Jen počítejte s o něco menším zavazadelníkem. Standardně LBX pojme až 402 litrů bagáže, s pohonem všech kol je to 317 l.

Zvenčí je novinka líbivá, ale co uvnitř? Nejmenší Lexus přijíždí v době, kdy ostatní výrobci na malých prémiovkách spíše šetří, takže se často nebojí použít tvrdé plasty a všednější techniku. To však není případ LBX, které hned po prvním usednutí navodí dojem luxusního auta. Kvalitní a na dotyk příjemné materiály v kombinaci se svižným infotainmentem a ostrou obrazovkou, pohodlné sedačky s vyhříváním… Tak to má vypadat!

První část naší krátké testovací trasy vede Berounem, kde je auto jako doma. Hladké a okamžité rozjezdy z místa doprovází snadné vodění prcka městskými uličkami. Není to však vůz vhodný jen do přecpaných center. Za městem se nenápadně připojí patnáctistovka a LBX se mrštně a lehkonoze proplétá utaženými okreskami.

Foto: Lexus / Daniel Reinhardt

Středobodem interiéru je dotyková obrazovka, to důležité však pořád nastavíte klasickými tlačítky. Na výběr navíc máte vícero barevných provedení kabiny.

Ač asi nikdo neplánuje používat LBX coby cesťák na dlouhé přesuny, neodpustili jsme si ani krátkou dálniční vložku. Při potřebě okamžitého zrychlení se v pozadí sice ozve ševelení vytočeného tříválce, po ustálení tempa však sedíte v překvapivě dospělém a velmi dobře odhlučněném autě. Spotřebu na takto krátké trase nemá smysl komentovat, dlouhodobě byste však s baby Lexusem měli jezdit kolem pěti litrů zcela bez problému.

Prémiový audiosystém Mark Levinson s 13 reproduktory, aktivní potlačení hluku, elektricky nastavitelné sedadlo řidiče s pamětí, 12,3″ digitální přístrojový štít… To je jen hrstka výbavových položek, kterými se v novém Lexusu LBX můžete nechat rozmazlit. Jen nezapomeňte, že s vaší náročností začne růst i pořizovací cenovka.

Standardní ceník LBX startuje na částce 770 000 Kč, čtyřkolku najdeme až ve vyšší výbavě a stojí rovný milion. Lexus však uvádí novinku na český trh s atraktivním zvýhodněním, a tak ji nyní pořídíte od 699 000 Kč, zatímco ve vyšších výbavách se sleva šplhá až na 176 000 Kč. A připraven je i značkový operák, se kterým vám LBX může dělat společnost od 7 990 Kč měsíčně. To už zní fajn, no ne?

Reklama

Načítám