Článek
Šéf společnosti Jaguar Land Rover Adrian Mardell končí u kormidla po pouhých dvou letech. Právě on před časem s velkou slávou oznámil rozsáhlý rebranding Jaguaru (ten před ním vymyslel a řídil Thierry Bolloré, který se ve vedení společnosti také moc dlouho neohřál), kdy se z tradiční britské automobilky stane extravagantní výrobce elektromobilů cílící do luxusních sfér značek Bentley nebo Rolls-Royce.
Prvnímu neotřelému konceptu předcházela barevná kampaň Copy nothing, za kterou značka schytala ostrou kritiku. „Je tohle vůbec ještě o autech?“ ptali se zděšení fandové značky.
Zpráva o novém šéfovi mohla dát takovým lidem naději, že se Jaguar přece jen vrátí k tomu, na čem stavěl v posledních desetiletích. Omyl. Dosavadní finanční šéf mateřského podniku Tata Motors (Jaguar vlastní od roku 2008) a nový šéf Jaguaru P. B. Balaji kampaň Copy nothing hájí a vyjádřil optimismus ohledně chystaného restartu.

Gétéčko odvozené od tohoto konceptu má odstartovat novou éru značky.
Jeho spolupracovník Rawdon Glover už dříve uvedl, že s touto velkou proměnou přijde Jaguar o asi 85 % svých současných zákazníků. Má však propočteno, že i se zbývajícími patnácti procenty (plus dalšími novými kupci) se společnosti tato strategie vyplatí. Cílí totiž na movité kupce, kteří chtějí ten nejvytříbenější luxus a rádi si za něj připlatí tučné sumy.
Problém prý nepředstavuje ani to, že Jaguar zcela zanevřel na spalovací motory. Automobilka si nechala vypracovat důkladnou studii, podle které je v daném segmentu lidem jedno, co pracuje v útrobách auta. „Pohon samotný je v důležitosti pro majitele až na 13. místě, přednost mají věci jako design, výbava či interiér,“ uvedl Glover.

V rekordním roce 2018 prodal Jaguar přes 180 tisíc aut. Protože už ale v nové éře necílí na co možná nejvyšší objem, dost možná zůstane toto číslo nepřekonáno.
Podle neoficiálních informací nebudou nové jaguary stát méně než dva miliony korun. Na již představený koncept grand toureru Type 00 má v dalších letech navázat ještě kupé a vlajkové SUV, které poměří síly s prvním elektromobilem Bentley.