Hlavní obsah

MG přivezlo do Evropy zajímavé novinky, které byste od této značky nejspíš nečekali. Známe i první ceny

Foto: MG

Automobilka MG na oblíbeném Festivalu rychlosti v anglickém Goodwoodu představila dvě novinky, které zaujmou působivými parametry - fastback IM5 a SUV IM6.

Článek

Obě novinky sázejí výhradně na elektrický pohon a podle výrobce jde o „nejpokročilejší vozy, jaké kdy MG nabídlo“, což se projevuje nejen moderními technologiemi pohonu, ale také třeba v interiéru. Soupeřit pak mají například s modely americké automobilky Tesla.

Začněme u modelu IM5, který představuje aerodynamicky uhlazený, 4 931 milimetrů dlouhý fastback (tedy vůz se svažujícím se zadním profilem a výklopnou zádí). Délka je mimochodem působivá, MG IM5 pro srovnání přerůstá například aktuální Škodu Superb. A to je slušný kus auta. Zavazadlový prostor má základní objem 457 litrů.

Docela velké je také SUV IM6, které na délku dosahuje 4 904 mm a zaujme i kufrem o objemu 665 litrů, který doplňuje ještě 32litrový prostor pod přední kapotou.

Obě auta využívají novou 800V architekturu, jež u vrcholných verzí umožňuje nabíjení výkonem až 396 kW a doplnění energie z 10 na 80 procent za pouhých 17 minut - a to u 100kWh baterie. Ale k tomu se ještě dostaneme…

Teď se spíš podívejme do interiéru, jemuž v IM5 i IM6 dominuje obrovský displej o úhlopříčce 26,3 palce, doplněný navíc o 10,5″ dotykovou obrazovku na středovém panelu. MG dále vyzdvihuje audiosystém s 20 reproduktory, z nichž čtyři jsou stropní, špičkové odhlučnění kabiny zajištěné speciálně navrženými dvouvrstvými laminovanými okny, natáčení zadních kol nebo schopnost autonomního parkování.

Foto: MG

Interiéru MG IM5 dominují displeje.

MG už oba vozy také uvedlo na trh ve Velké Británii, takže si můžeme udělat představu o dostupných verzích a cenách. Můžeme totiž snad předpokládat, že IM5 i IM6 se dostanou také k nám do České republiky.

Základní provedení IM5 75 Standard Range má baterii o kapacitě 75 kWh, jeden elektromotor o výkonu 217 kW a točivém momentu 450 Nm a pohon zadních kol. Z nuly na sto akceleruje za 6,8 sekundy a rozjede se nejvýše na 200 km/h.

Dojezd v kombinovaném cyklu podle metodiky WLTP činí 490 km, v městském má fastback zvládnout dokonce 630 km. Základní provedení umí „jen“ 153kW nabíjení. V Británii vůz startuje na částce 39 450 liber, což je v přepočtu asi 1,12 milionu korun.

Varianta 100 Long Range dostala větší, 100kWh akumulátor, díky němuž „papírový“ dojezd v kombinovaném cyklu dosahuje 655 km, ve městě 820 km, a schopnost 396kW dobíjení.

Foto: MG

MG IM5 v Goodwoodu.

Elektromotor, pohánějící kola zadní nápravy, dává 300 kW a 500 Nm, zrychlení z 0 na 100 km/h zabere 4,9 sekundy a maximálka činí 220 km/h. Britská cena začíná na částce 44 995 liber, tedy asi 1,28 milionu korun.

Vrcholné provedení 100 Performance má stejnou baterii, ale přidává druhý elektromotor, pohon všech kol, výkon 553 kW, točivý moment 802 Nm, zrychlení na stovku za 3,2 sekundy a nejvyšší tempo 239 km/h. MG udává dojezd 575 km v kombinovaném provozu a 701 km ve městě. Tato verze stojí 48 995 liber, zhruba 1,39 milionu korun.

SUV IM6 je k dispozici ve dvou variantách - 100 Long Range a 100 Performance. A jejich parametry jsou stejné jako u fastbacku IM5. Takže obě provedení mají 100kWh baterii a umí 396kW nabíjení.

Foto: MG

MG IM6 na slavné trati.

Specifikace 100 Long Range má jeden elektromotor (opět 300 kW a 500 Nm) a pohon zadních kol, stovku pokoří za 5,4 sekundy a rozjede se na 235 km/h. Dojezd v kombinovaném cyklu činí 555 km, ve městě 725 km. Cena začíná na částce 47 995 liber, což je v přepočtu asi 1,37 milionu korun.

Vrcholné IM6 100 Performance dostalo dva elektromotory (553 kW a 802 Nm), nabízí pohon všech kol, schopnost zrychlit z klidu na sto za 3,5 sekundy a maximálku 239 km/h. Vůz na jedno nabití zvládne až 505 km „v kombinaci“ a 642 km ve městě. Tato verze stojí 50 995 liber, tedy zhruba 1,45 milionu korun.

Související témata:
MG IM5
MG IM6
Načítám