Článek
Mercedesy třídy A za těch 25 let a čtyři generace, co tu s námi jsou, prošly zásadním vývojem. Především vyrostly, a to do takové míry, že postoupily ze segmentu B do segmentu C. Dost podobné je to i s třídou B. Ta během uplynulých 17 let prošla třemi generacemi a z relativně nezajímavého menšího MPV se stal vlastně docela fešák – do určité míry dnes jde o takovou praktičtější a rodinněji založenou verzi třídy A hatchback.
Exteriér
Jak Mercedes-Benz třídy A, tak Mercedes-Benz třídy B (na obrázku) prošly v rámci faceliftu jen minimálními úpravami. Žádné zásadní však ani nebyly třeba
I to je jeden z důvodů, proč facelift obou modelů zvládneme „jedním vrzem“, jak to udělal i Mercedes sám – jejich pofaceliftové změny jsou velmi podobné, pod kapotou navíc používají stejnou techniku.
Více na téma Mercedes-Benz:
První vizuální změnou je nový design předních svítilen, které jsou za příplatek kompletně z LED diod (v základu jsou klasické halogenové). Další úpravou pak je optimalizovaný design přední masky, jejíž mřížka je složena z několika malých trojcípých hvězd. V zadní části pak při podrobném pohledu spatříme nový tvar difuzoru a koncové svítilny z LED diod, které už jsou nyní ve standardu.
Z dalších změn exteriéru se sluší zmínit čtyři nové designy litých kol včetně speciálních „devatenáctek“ AMG Line. Přibylo tu i pár speciálních příplatkových laků z individuálního programu Manufaktur.
Interiér
Interiér je kupodivu jedním z míst, kde se od sebe třída A a třída B liší nejvíc. I tak tu ale vidíme v obou případech tříramenný volant (byť s nepatrně odlišným designem), od nynějška již v základu zabalený do kůže Nappa, za příplatek potom s vyhříváním.
Zpoza volantu prosvítá v obou případech 7palcový přístrojový displej (nebo příplatkový 10palcový). Na středovém panelu pak je dominantou multimediální dotykový displej rovněž o úhlopříčce 10,25 palce. Ve vzorníku čalounění pak přibyly nové barevné kombinace.
Technika
Plug-in hybridní motorizace A 250 e (resp. B 250 e) si polepšila z hlediska výkonu elektrického motoru, ten teď sám o sobě benzinovému čtyřválci pomáhá silou 109 koní
Výchozí motorizace A 180 a B 180 pohání 1,3l přeplňovaný čtyřválec o výkonu 136 koní, tomu ještě pomáhá mild-hybridní systém o výkonu 14 koní poháněný řemenem. Tady se normovaná spotřeba pohybuje v rozmezí 4,8 až 5,4 l/ 100 km.
Stejné pohonné ústrojí se nachází v motorizacích A 200 a B 200, mild-hybridní systém má stejný výkon, a dokonce i normovaná spotřeba je kupodivu totožná. Je tu však rozdíl ve výkonu spalovacího motoru, který v tomto případě činí 163 koní.
Pohon všech kol pak najdeme u motorizací A 200 4Matic a A 250 4Matic, u kterých pohon zajišťuje 2,0l přeplňovaný čtyřválec o výkonu 190, resp. 225 koní, každý s dopomocí 14 koní v podobě mild-hybridního „asistenta“.
Plug-in hybridní A 250e a B 250e už jsou opět předokolky se stejným spalovacím 1,3l čtyřválcem jako v případě motorizací A 200 a B 200, avšak s tím rozdílem, že zde je spřažen s vylepšeným plug-in hybridním ústrojím, které přispívá silou 109 koní.
Kombinovaný výkon hybridního ústrojí činí 218 koní, a díky 15,6kWh bateriové soustavě ujede plug-in hybridní třída A a třída B až 80 km čistě na elektřinu.
V nabídce kupodivu i nadále zůstává jeden dieselový agregát, konkrétně 2,0 čtyřválec o výkonu 118, 150 nebo 190 koní v motorizacích A 180 d a B 180 d, A 200 d a B 200 d, případně A 220 d a B 220 d.
Vrcholná verze AMG
Vrcholná motorizace AMG se už pochopitelně týká pouze třídy A, i zde došlo k jen minimálním vizuálním změnám – kromě nového designu světel a přední masky je téměř vše při starém, přibyla však limitovaná edice Street Style Edition.
Více o sportovních modelech Mercedes-AMG:
Ta se vyznačuje speciálním lakem Mountain Grey Magno, drobnými aerodynamickými doplňky karoserie či 19palcovými koly s matně černým nástřikem, zpoza kterých prosvítají červené brzdové třmeny.
Z hlediska pohonu vše zůstává při starém – 2,0l přeplňovaný čtyřválec dává i nadále 306 koní ve variantě A 35, respektive 420 koní u A 45, ovšem silnější z nich je dostupná pouze v karoserii hatchback.