Hlavní obsah

Mazda už nějaký čas prodává dva modely 2 vedle sebe. Nedává to smysl? Faceliftem prošel jenom jeden

Foto: Mazda

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Japonská automobilka už nějaký čas prodává dvě Mazdy2 vedle sebe. Svou původní – ryze spalovací – a pak tu hybridní, která vznikla v rámci kooperace s Toyotou. Druhá zmíněná teď prošla omlazením a dárcovskému modelu se podobá o poznání méně.

Článek

Je to logický krok, ke kterému sahá čím dál více automobilek. Zejména pro menší značky je vyvíjení vlastního elektrifikovaného pohonu příliš nákladné a prostě by se nevyplatilo, na druhou stranu jsou ale zpřísňující se emisní limity nekompromisní. A tak občas dojde k dohodě a ta která značka využije techniku svého konkurenta. Jako tomu je v případě Mazdy a Toyoty.

Klasická Mazda2 se spalovacími motory je v nabídce stále. Před časem ji doplnila „dvojka“ hybridní, která vychází z populární Toyoty Yaris. Tehdy se s tím Mazda příliš nepárala a bez přehánění by se dalo říct, že vlastně jen vyměnila odznáčky na karoserii a volantu. Příbuznost s dárcovským modelem tak byla patrná na kilometr daleko i v husté mlze.

Teď ale hybridní Mazda2 přijíždí v omlazeném balení a dlužno říct, že navzdory omezeným možnostem se tvůrcům povedlo vtisknout jí vlastní styl. Přední partie mají proti nejnovějšímu Yarisu jinak tvarovanou masku i nárazníky, zadní svítilny zase kontrastním pruhem nejsou spojené v jeden celek, čímž se auta opticky odlišují. Samotná světelná technika se zdá být vpředu i vzadu shodná.

Foto: Mazda

Inovované kabině dominuje středová obrazovka s úhlopříčkou přes deset palců. Nechybí ani zrcadlení chytrého telefonu.

Mazda údajně zjednodušila nabídku výbavových stupňů, ale teprve uvidíme, které z prvků se objeví na českém trhu. Nejvyšší varianta disponuje třeba 17palcovými koly z lehkých slitin, dvouzónovou automatickou klimatizací, panoramatickým střešním oknem, diodovou světelnou technikou či větší 10,5“ obrazovkou multimediálního systému s podporou Apple CarPlay a Android Auto.

Stran techniky by mělo zůstat vše při starém. Motorizace 1.5 Hybrid pochází kompletně z vývoje Toyoty a s elektromotorem kombinuje tříválcovou patnáctistovku, přičemž dohromady přinášejí systémový výkon 116 koňských sil. Mazda2 není žádným atletem, na stovce je za 9,7 sekundy a peláší nanejvýš 175 km/h, zase se ale chlubí kombinovanou spotřebou 3,8 litru/100 km. S takovou vám i relativně malá šestatřicetilitrová nádrž vydrží na pěkných pár výletů. Otázkou zůstává, zda Mazda dostane k dispozici i hybrid nový, 130koňový, který je o dost pružnější.

Tajemstvím zatím zůstávají české ceny, jejich odhalení by však mělo být otázkou několika málo týdnů. Alespoň připomeňme, že loučící se Mazda2 Hybrid startovala na částce 542 450 Kč a jednotlivé výbavové stupně šlo rozšířit dalšími pakety. Samostatně se vlastně připlácelo za jedinou věc – třináct až sedmnáct tisíc stálo metalické lakování.

Líbí se vám Mazda2 Hybrid?
Nevypadá vůbec špatně!
47,5 %
No, nevím...
14,4 %
Raději originál od Toyoty.
38,1 %
Celkem hlasovalo 139 čtenářů.
Načítám