Hlavní obsah

Lev vycenil zuby: Peugeot představuje omlazené modely 308 a kombík 308 SW, diesel v nabídce nechybí

Foto: Peugeot

Francouzská automobilka Peugeot představuje modernizované modely 308 a 308 SW (kombi). Omlazené vozy si zachovávají čtyři dostupné pohony, včetně dvou pro Čechy atraktivních, pět výbav a vylepšenou aerodynamiku, díky čemuž se stávají ještě efektivnějšími.

Článek

Omlazené vozy 308 a 308 SW mají po faceliftu, který přináší zejména přepracovanou přední část, nově vybavenou podsvícením. Změn se dočkal rovněž přední nárazník s přívody vzduchu do podběhů, což zlepšuje aerodynamiku.

Změny nastaly také v rámci světelného podpisu, který si zachovává tři tenké LED proužky, avšak přidává přepracované umístění potkávacích a dálkových světel do nárazníku. Pro vyšší výbavy jsou připraveny matrixové světlomety.

Foto: Peugeot

Peugeot 308 výrazně změnil tvář.

Kola dělají auto, proto ani zde nechybí liťáky s diamantovým výbrusem o velikosti 17 palců a pro vyšší výbavy dokonce 18 palců. Co se týče barev, tak v nabídce přibyla nová modrá metalíza.

Do kabiny se nastěhoval modernější širokoúhlý i-Cockpit, čistší pojetí interiéru s dominancí digitální přístrojové desky s možným 3D zobrazením (vyšší výbavy), střední dotykové obrazovky a konfigurovatelných hlavních ovládacích prvků. Díky koncepci palubky je pro přední cestující k dispozici více místa, přičemž uvnitř nechybí prémiové materiály typu alcantara nebo hliník.

Foto: Peugeot

Pracoviště řidiče má teď být ještě příjemnější.

Ambientní osvětlení o osmi barvách zasahuje od palubní desky až po panely dveří, nicméně výrobce nezapomíná ani na praktičnost, proto má vůz dělená zadní sedadla v poměru 40/20/40.

Přední sedadla jsou navržená do sportovního stylu, ve vyšších výbavách ergonomická se zdravotním certifikátem, výhřevem i masáží. Pokud jde o kombík, tak ten nabízí velký kufr o objemu 598 litrů.

V rámci výbav pojmenovaných Style, Allure, GT, Business a GT Exclusive modernizovaná 308 nabízí například systém kontroly kvality vzduchu, prémiové hi-fi Focal Electra (690 W), mobilní aplikaci pro vzdálenou správu, kompatibilitu Apple CarPlay / Android Auto, udržitelné materiály, navigaci a mnoho dalších laskomin.

Čtyři pohony

Pohonné portfolio zahrnuje čtyři motorizace, přičemž podobně jako u předfaceliftu nechybí čistě elektrická varianta. Výkon 156 koní doplňuje točivý moment 270 Nm, přičemž energii motor čerpá z akumulátoru o využitelné kapacitě 55,4 kWh.

Vůz nabízí dojezd až 450 km, tedy o 34 km více než dříve. Palubní nabíječka má výkon 11 kW, rychlonabíjení auto zvládne výkonem 100 kW. Pokud byste potřebovali nějakou energii naopak získat, můžete využít funkci živení spotřebičů z trakční baterky V2L (3,5 kW).

Další možností je plug-in hybrid o systémovém výkonu 195 koní, který kombinuje zážehový motor 1,6 litru s elektromotorem prostřednictvím sedmirychlostního dvouspojkového automatu.

Trakční akumulátor o kapacitě 17,2 kWh poskytne čistě elektrický dojezd 85 km (+20 km), nabijete ho za dvě hodiny, a to pomocí palubní nabíječky 7,4 kW.

Čechy by mohl zajímat mild-hybrid 1,2 litru o výkonu 145 koní, který spolupracuje s šestirychlostním dvouspojkovým automatem. Nabíjí se sám při jízdě a dosahuje příjemné spotřeby do 5 litrů na sto.

Portfolio zahrnuje rovněž tradiční vznětový čtyřválec 1,5 litru o výkonu 130 koní. Úsporný motor spojený s osmirychlostním automatem je zcela bez elektrifikace. Ten by našince mohl zajímat asi nejvíc.

Peugeot 308 se bude vyrábět ve městě Mylhúzy ve Francii, první vozy budou k dispozici letos na podzim, nicméně do Česka model dorazí až příští rok. Co se týče cen, tak ty zatím nejsou známy, nicméně aktuálně Peugeot 308 SW startuje od 600 tisíc korun.

Načítám