Hlavní obsah

Jaká krize? Lambo má beznadějně vyprodáno, dnes objednané auto dostanete za tři roky

Foto: Lamborghini

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Málokterá značka si pro příští roky může zvesela hvízdat tak hlasitě jako právě Lamborghini. Italům se daří prakticky vše, na co sáhnou.

Článek

„Nechceme to zakřiknout, ale na automobilovém trhu nemáme žádné slabé místo,“ nechal se slyšet generální ředitel Lamborghini Stephan Winkelmann. No schválně, který jiný šéf automobilky by si teď mohl dovolit být tak sebevědomý? Zejména v době, kdy výrobcům chybějí nové objednávky a ve velkém zlevňují své vozy.

Jasně, italské Lamborghini není záležitostí pro masy, přesto úspěchy italského výrobce supersportů stojí za vyzdvihnutí. V loňském roce si značka připsala rekordních 10 000 prodaných vozů a s obměněným modelovým portfoliem by na tato skvělá čísla ráda navázala i v budoucnu.

Asi vás nepřekvapí, že ani tady se to neobejde bez elektrifikace. Lambo loni představilo supersport Revuelto – první plug-in hybrid v historii značky – jehož atmosférický dvanáctiválec doplňují tři elektromotory a dobíjení ze zásuvky. Čirý nesmysl, říkáte si? Společnost hlásí rozebrané kvóty na dva roky dopředu!

Foto: Lamborghini

Elektrifikace se zákazníkům nepříčí, Revuelto do zásuvky hlásí vyprodáno.

Že na nejbohatší zákazníky nemá dění z poslední doby moc velký vliv, dokazují i celkové prodeje. Lamborghini ví, že minimálně do roku 2026 se nudit nebude, protože všechny automobily naplánované do té doby jsou beznadějně vyprodané.

Také Lamborghini chystá svůj první elektromobil, jak ale Winkelmann avizuje, není kam spěchat. Italové chtějí první elektroauto představit až v roce 2028, jen rok po konkurenčním Ferrari. „Chceme na trh dorazit s takovým produktem, jehož technologie už bude zralá,“ dodává šéf značky. Počkat chce především na sofistikovanější baterie.

Foto: Lukáš Kukla, Garáž.cz

Tahounem prodejů je divoké SUV Urus.

A dál? Ač se výrobce do elektromobilů nehrne, v plánu je největší investiční plán v 60leté historii společnosti včetně dekarbonizace hlavního závodu v Sant'Agata Bolognese. Lamborghini dále uvedlo, že do roku 2026 najme nejméně pětistovku nových zaměstnanců.

Reklama

Načítám