Hlavní obsah

Francouzský prezident dostal nové auto. Je opancéřované, uvnitř má mramor a pod kapotou tříválec…

Foto: Renault

Elysejský palác spolupracuje s Renaultem na vozovém parku již od roku 1920. Posledním výsledkem této kooperace je speciálně upravený vlajkový model Rafale.

Článek

Prezidentský Renault Rafale pro Emmanuela Macrona vznikl v úzkém partnerství Elysejského paláce, francouzské automobilky a tamních řemeslníků. Ač se zvenčí snaží tvářit jako docela obyčejné auto, rychle si všimnete některých jeho výjimečností.

Například mřížka chladiče je tvořena v barvách francouzské vlajky, doplňují je modré, bílé a červené odznaky na předních dveřích nebo odnímatelné držáky vlaječek. Specifický je rovněž odstín vozu s technologií, která omezuje absorpci tepla. Tím se zvyšuje klimatický komfort v kabině.

Foto: Renault

Lak vozu vytváří speciální třpytivý efekt.

Potom tu jsou další méně viditelné změny. Vůz je pancéřovaný a rovněž rozšířený. V rámci bezpečnosti využili tvůrci kompozitní materiály, které jsou lehké, ale zároveň pevné. Tamní protokol dále požaduje, aby se zadní dveře zavíraly měkce a měly plynulý a tichý chod. I tomu museli v Renaultu věnovat jistou péči.

Foto: Renault

Uvnitř zaujmou detaily z mramoru.

Hmotnost navíc (kvůli pancéřování) si vyžádala přeladění podvozku, který je vybaven litými dvacítkami a řízením všech čtyř kol. Paradoxní na tom celém je, že ač jde o francouzského prezidenta, nejezdí luxusní limuzínou za miliony, ale tříválcovým SUV-kupé. No jo, jenže v případě Rafale dostává spalovací motor elektrický doping a výsledkem plug-in hybridní soustavy je systémový výkon 300 koňských sil.

Foto: Renault

Vůz je dalším výsledkem 105leté spolupráce.

Uvnitř limuzíny najdeme černý mramor s bílými žilkami vytěžený v Pyrenejích, ale třeba i obložení ovládacích panelů z bukového dřeva od pařížského umělce Ludovica Avenela. Francouzská automobilka zase přihodila své nejvypiplanější čalounění, pro potřeby prezidentského speciálu samozřejmě ve specifických barvách.

Spolupráce Renaultu s Elysejským palácem trvá dlouhých 105 let. Prvním exemplářem byl v roce 1905 Renault 40 CV pro prezidenta Paula Deschanela a jeho nástupce. Francouzská hlava státu posléze jezdila modely jako Reinastella nebo limuzínou Safrane. A dnes tuto úlohu přebírá právě Rafale.

Načítám