Článek
Organizace COTY čítající 59 porotců z 23 evropských zemí důkladně vyzkoušela 35 automobilových novinek, které splnily požadavky pro zařazení do letošního ročníku. Z nich potom vzešla finálová sedmička, která udělá radost příznivcům spalovacích motorů i lidem z Mladé Boleslavi.
Do velkého finále se totiž probojovala elektrická Škoda Elroq. Pro domácí automobilku je to první finálová účast od let 2022 (Enyaq) a 2021 (Octavia). Celkem se ve finále objevují ještě dva ryzí elektromobily Renault 4 a Kia EV4. Další finalisté - Mercedes-Benz CLA, Fiat Grande Panda i nový Citroën C5 Aircross sice také pořídíte jako elektromobily, ale nabízejí i spalovací ekvivalent. Jediným „neelektromobilem“ ve finále tak zůstává Dacia Bigster.

Překvapí vítězstvím Dacia Bigster?
Žádné složité sčítání bodů za tu kterou disciplínu se tentokrát nekonalo. Každý porotce jednoduše vybral sedm podle něj nejvhodnějších kandidátů, kterým se posléze spočítaly hlasy. A bylo rozhodnuto!

Ve velkém finále je i Fiat Grande Panda.
A co dál? V polovině prosince se porota COTY naposledy sejde v rámci rozsáhlých závěrečných testů na katalánském okruhu Parcmotor Castellolí, kdy se zároveň koná i prezentace výrobců a valná hromada organizace COTY. Jméno absolutního vítěze se dozvíme v pátek 9. ledna 2026 na úvod autosalonu v Bruselu.

Prémiovky zastupuje Mercedes-Benz CLA.
Evropské Auto roku se volí nepřetržitě od roku 1963. Česká republika má v porotě jednoho zástupce od roku 1993. Po Milanu Jozífovi a Tomáši Hyanovi je jím od ročníku 2016 šéfredaktor magazínu Automobil Jiří Duchoň.


