Hlavní obsah

Elektrický Volkswagen e-Up se vrací, Škoda Citigo-e iV ne

Foto: Volkswagen

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Trh elektromobilů evidentně nejvíc lační po levném a městském autě, ale na prodej je jich trestuhodně málo. Naštěstí se nyní z nuceného odpočinku vrací povedený elektromobil Volkswagen e-Up a přináší velmi zajímavou cenovou nabídku. V pravý čas!

Článek

Když Škoda uvedla na trh elektrické Citigo, jenom se po něm zaprášilo – všech 4 400 kusů limitované série si zákazníci okamžitě rozebrali, protože za svůj půlmilion dostali skvěle použitelný městský elektromobil. Daří se i Dacii Spring, která už má na kontě 46 tisíc závazných objednávek a další přicházejí s každým dalším dnem. Trh tedy evidentně hladoví po laciném městském elektromobilu a automobilky by mu rády vyhověly. Jenže kde nějaký vzít, když se na jejich vývoji teprve pracuje?

Volkswagen se proto rozhodl vrátit do hry kompaktní elektromobilu e-Up. Ten zmizel z nabídky v roce 2020, paradoxně kvůli příliš vysoké poptávce. Vládní pobídky přinesly vysoký zájem, na který výroba modelu, který nikdy neměl být produkován v obřích objemech, prostě nedokázala pružně zareagovat. Čekací doba se tak prodloužila až na 16 měsíců – a to jsme rázem na začátku roku 2022, tedy v současnosti.

A to je ten pravý čas, protože s úspěchem prodejů laciných elektromobilů, jako je již zmíněná Dacia Spring a Renault Zoe, se Volkswagenu vlastní želízko v ohni hodí – pomůže totiž překonat nekonečné čekání do roku 2025 na nový laciný elektromobil ID. Life. Podle německého listu Automobilwoche už dealeři přijímají první objednávky – kompaktní městský elektromobil s dojezdem až 250 km bude nabízen pouze v nejvyšší výbavě s cenovkou 26 500 euro (v přepočtu 640 tisíc korun), které vládní grant v Německu redukuje na mnohem zajímavějších 17 tisíc euro (tedy 410 tisíc korun).

Foto: Volkswagen

Po malých, laciných elektromobilech je na trhu velký hlad

U nás je situace o poznání složitější – poslední kvóta 500 vozidel se rychle vyprodala a další je zatím v nedohlednu, zbývá tak posledních sedm skladových vozů s cenou začínající na 625 tisících, na vládní pobídku si (zatím) musíte nechat zajít chuť.

To nás samozřejmě přimělo k otázce na Škodu, jestli neplánuje slavný návrat také pro elektrické Citigo: „Škoda Auto v současné době nechystá znovuuvedení modelu Citigo-e iV na trh,“ zaznělo rezolutně z Mladé Boleslavi. „Do roku 2030 se chystáme na trh uvést minimálně tři další elektrické modely v portfoliu pod modelem Enyaq iV.“ Nezbývá tedy než čekat… nebo nakupovat jinde.

Reklama

Načítám