Hlavní obsah

Elektrické SUV za cenu Fabie v holátku? Existuje! Nejde přitom o žádný polotovar, ale vybavené auto se slušným dojezdem

Foto: BYD

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Elektrický pohon, zvýšená karoserie a hlavně nezvykle nízká cena. Asi vás nepřekvapí, že nové SUV na baterky pochází z Číny, cestu si však najde i na evropské trhy.

Článek

Zbrusu nové čínské SUV se jmenuje BYD Yuan Up a rozšiřuje už tak pestrou elektrifikovanou modelovou řadu značky, která postupně expanduje na evropské trhy. Novinka má na karoserii několik kudrlinek – za zmínku stojí nezvyklé rozdělení předního nárazníku, tvarování bočních prahů nebo zadní světelný podpis.

Tvarem je to ale typické SUV s praktickou hranatou, z aerodynamických důvodů však pečlivě uhlazenou karoserií. Nemůžeme si ale pomoci, jeho tvary nám připomínají nedávnou novinku od Smartu. Kdopak asi od koho opisoval…?

Foto: BYD

Čínští designéři rádi „čerpají inspiraci“ u jiných značek, tvary a detaily nového modelu BYD nám tak jsou poněkud povědomé.

Na délku má auto 4,3 metru, je tedy nepatrně menší než třeba Škoda Karoq. Vůz obouvá kola z lehkých slitin, má diodovou světelnou techniku a uvnitř digitální budíky. Rozhodně tedy nejde o žádný na kost ohlodaný kousek, ale slušně vybavené auto, které by mohlo uspokojit i leckterého evropského zákazníka.

Ti brzy dostanou na výběr z vícero variant. Ta základní dostává elektromotor o výkonu 70 kW a baterii s kapacitou 32 kWh. Čínský měřící cyklus dojezdu je velmi velkorysý, neboť říká, že i s menší baterkou by vozidlo mělo urazit přes 300 kilometrů. Reálně bychom se přikláněli spíše ke dvěma stovkám. Pro náročnější zákazníky je k dispozici ještě silnější elektromotor o výkonu 150 kW doplněný větší baterií s kapacitou 45,1 kWh, na ni by auto mohlo ujet až 400 km.

Největším lákadlem modelu Yuan Up je ale jednoznačně příznivá cenovka. BYD novinku uvádí na trh s cenou od 100 000 juanů, což je v přepočtu necelých 327 000 Kč. Jen pro zajímavost, nejdostupnějším elektrovozem na českém trhu je dnes Dacia Spring s cenou od 576 400 Kč. Dokonce i nejlevnější Fabia na plecháčích s manuální klimatizací a litrovou atmosférou je dnes dražší, její ceník startuje na částce 369 900 Kč. Jistě, při dovozu do ČR by novinka BYD vyšla podstatně dráž než ve své domovině, ale stejně to vypadá jako lákavá nabídka…

Načítám