Hlavní obsah

Dva světové rekordy pro Škodovku, na ledu je vydriftoval elektrický Enyaq RS

Foto: Škoda Auto

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Co vytvoříte, když spojíte zamrzlé jezero ve Švédsku se zkušeným řidičem a nejsilnější elektrickou škodovkou? Dva nové světové rekordy v nejdelším souvislém driftu vozidla na ledě pro všechna auta i čistě elektromobily. Mladoboleslavská automobilka toho dosáhla, zatímco my jsme se proháněli s jejími moderními čtyřkolkami jen kousek vedle.

Článek

Vzpomínáte si, jak jsme se nedávno vrátili plní zážitků a pozitivních dojmů z driftování se škodovkami na zamrzlém jezeře ve Švédsku? S nejmodernějšími čtyřkolkami od Škodovky jsme si užívali opravdovou řidičskou zábavu, zatímco se jen malý kousek od nás rýsoval nový světový rekord. A dnes jej Škoda Auto spolu s Guinessovou knihou světových rekordů oficiálně potvrzuje. Mladoboleslavská automobilka je nejnovějším držitelem dvou světových rekordů.

Na zamrzlém jezeře Stortjärnen, asi dvacet kilometrů od známého města Östersund ve středním Švédsku, s elektrickou Škodou Enyaq RS iV překonala rekord pro „Nejdelší souvislý drift vozidla na ledě“ a následně vytvořila další pro „Nejdelší souvislý drift vozidla na ledě (v elektromobilu)“. Za volantem nejsilnějšího Enyaqu v tu chvíli seděl motoristický novinář Richard Meaden, který si na sedadlo spolujezdce přizval mezinárodního rozhodčího pro driftování Davida Kalase.

Richard Meaden s českým elektromobilem za 15 minut a 58 sekund rekordní jízdy 39krát obkroužil driftovací okruh s obvodem 188,496 metru a vytvořil nový rekord v kontrolovaném skluzu 7,351 kilometru. Překonal tak dosavadní rekord s délkou 6,231 kilometrů dosažený loni v Číně s benzinovým autem. Získaná data současně uvádějí, že během dlouhého driftu dosáhl maximální rychlosti 48,69 km/h a v nejpomalejším bodě jel rychlostí 31,64 km/h.

Automobilka spolu se zveřejněním nového světového rekordu odhalila, že technici se během celých pěti dnů v teplotách pod bodem mrazu věnovali tréninkovým jízdám s různými kombinacemi pneumatik. Na dosažení dokonalého driftu se pak pracovalo celkem 18 hodin. Výsledná kombinace vytěžila maximum z předních pneumatik Michelin 245/35-R20 s 600 hřeby o průměru pět milimetrů pro zimní závody dodané lokálním řetězcem Däckproffsen a zadních pneumatik Nokian Hakkapelitta 255/45-R20 s 300 hřeby o průměru dva milimetry.

Motoristický novinář Richard Meaden není pro rekordní jízdy se škodovkami žádným nováčkem. Už v roce 2011 dosáhl nového rychlostního rekordu podle Southern Californian Timing Association (SCTA) pro sériový vůz s dvoulitrovým motorem s nucenou indukcí, když se na slavných solních pláních v americkém Bonneville rozjel na 365,45 kilometrů za hodinu ve speciální Škodě Octavia RS.

Reklama

Související témata:
Načítám