Hlavní obsah

Do Česka míří nová Mazda pro rodiny: Sveze sedm lidí, pod kapotou přede naftový šestiválec!

Foto: Mazda

Americkou Mazdou CX-90 se má evropská novinka velmi inspirovat.

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Nabídku japonské značky letos rozšíří pro Evropu největší model. SUV CX-80 má tři řady sedadel a poctivé turbodiesely. Světu se ukáže už brzy!

Článek

Japonská Mazda ráda dělá věci po svém, ať už jde o nedotykové obrazovky v interiéru či nekonvenční pohonné jednotky. Stran karosářských variant ale rychle pochopila, že bez velkých SUV se neobejde. Evropskou nabídku nedávno rozšířilo SUV CX-60 a brzy se přidá ještě větší sourozenec.

Ten nese označení CX-80, na rozdíl od „šedesátky“ má však tři řady sedadel a pojme až sedm cestujících. Novinka má mít na délku přes 4,9 metru, podle našich informací však nepůjde jen o prodlouženou CX-60, ale vůz se svébytnými designovými prvky. I špionážní snímky kolující po internetu naznačují, že svými tvary má novinka mnohem blíže k americké CX-90, která je dle tamních zvyků ještě robustnější.

Nabídka motorů by však měla kopírovat CX-60. Jistě se v ní objeví plug-in hybrid kombinující 2,5litrový benzinový čtyřválec s elektromotorem o systémovém výkonu 241 kW. Předpokládáme ale, že více zákazníků bude preferovat tradiční turbodiesely. Ty totiž mají dnes už skoro nevídaných šest válců s objemem 3,3 litru! Slabší 137kW verze roztáčí zadní kola, silnější se 187 kW je čtyřkolkou. Pro obě je standardem osmistupňový automat.

Foto: Mazda

Mazda chce se svými novinkami útočit na prémiový segment, CX-60 a CX-80 mají na mušce třeba BMW X3, respektive X5.

Před pár měsíci se v souvislosti s japonskou značkou hovořilo také o benzinovém šestiválci, který se měl objevit pod kapotami obou SUV. Vlastně šlo o další evoluci technologie Skyactiv-X, která se pro své atypické vlastnosti často označuje jako „diesel na benzin“. Teď je ale ticho po pěšině, a tak si na další oficiální informace musíme ještě nějaký čas počkat.

A kdy že se nová CX-80 vlastně představí světu? Premiéra velké rodinné Mazdy je naplánována na jaro letošního roku, první kusy by se na českých cestách měly objevit ještě před jeho koncem. Zvědavi jsme také na cenový odskok od „šedesátky“. Ta s aktuálním padesátitisícovým bonusem stojí od 1 207 590 Kč za slabší turbodiesel, silnější přijde na 1 340 990 Kč, za plug-in hybrid dáte 1 293 090 Kč.

Reklama

Načítám