Článek
Čínská společnost BYD má pod svými křídly celou řadu automobilových značek a dále expanduje. Nejnovější přírůstek se jmenuje Fang Cheng Bao a zaměřuje se na terénní SUV, jak ostatně dokazuje její první model. Ten nese označení Leopard 5 a brzy jej doplní menší Leopard 3 a vlajkový Leopard 8.
„Pětka“ se představila světu online krátce před výstavní premiérou na autosalonu ve městě Čcheng-tu a vychází z maskovaného prototypu, který byl poodhalen loni v březnu. Auto vypadá robustně, po vzoru poctivých off-roadů má hranatou karoserii, hliníkové ochranné prvky, rezervní kolo namontované vzadu a dvě varianty obutí – osmnáctky s pneumatikami do terénu a dvacítky na gumách silničních.
Technika 4,9 metru dlouhého SUV posazeného na rámovém podvozku je rovněž působivá. Leopard totiž dostává plug-in hybridní pohon DMO (Dual Mode Off-road), který se skládá ze zážehové patnáctistovky a dvou elektromotorů. Celý systém dosahuje kombinovaného výkonu 500 kW (680 k) a 760 newtonmetrů točivého momentu. Baterie v útrobách má kapacitu 30 kWh a plně dobitá vystačí na dojezd 125 km! Spolu s 80litrovou benzinovou nádrží dostanete kombinovaný dojezd až 1 200 km.
Takto vypadá nová Toyota Land Cruiser. Je podobnost čistě náhodná?
Pohon všech kol je vybaven třemi uzávěrkami diferenciálu. Vyšší výbava disponuje rovněž technologií podvozku Cloud-P s aktivním a výškově nastavitelným hydraulickým odpružením, což je technologie propůjčená od luxusnějšího YangWangu U8.
Do kabiny nás výrobce zatím nahlédnout nenechá, prý se ale máme těšit na mimořádně moderní interiér. Tomu nasvědčuje i výpis výbavových položek: obrovská dotyková obrazovka infotainmentu, další displej pro spolujezdce, prémiový audiosystém Devialet, a dokonce padesátipalcový(!) head-up displej.
Čínská novinka tedy nabízí vskutku impozantní techniku, jen je škoda, že design je zase jednou kopií známější automobilky. No řekněte sami, nepřipomíná vám Leopard 5 nedávno představenou novou generaci Toyoty Land Cruiser? Někdo v čínském designerském týmu musí mít zřejmě dobré konexe, vždyť debut obou vozů od sebe dělí jen několik dní.
Nová značka odstartuje prodeje v Číně napříč dealerstvím v šedesáti různých městech. Ceník SUV se pohybuje mezi 1,2 a 1,8 milionu korun v závislosti na zvolené výbavě. Zatím jsou všechny produkty společnosti určeny výhradně pro čínský trh, ale šušká se, že značka by skrz zázemí mateřského BYDu časem ráda expandovala do světa.