Hlavní obsah

Brutální koncept Nissanu představuje budoucnost supersportovního GT-R. Vypadá fantasticky, ale bude už bez spalováku

Foto: Nissan

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Nissan na veletrhu Japan Mobility Show představil hodně zajímavý koncept jménem Hyper Force, který můžeme považovat za předobraz budoucího supersportovního vozu značky, tentokrát již s elektrickým pohonem.

Článek

Nissan Hyper Force představuje skutečně velice futuristickou studii, typické designové cvičení, které má k produkčnímu automobilu hodně daleko. Představitelé značky o něm přesto hovoří jako o vizi pro novou generaci plně elektrického vysoce výkonného supersportu.

Nissan koncept Hyper Force popisuje jako elektrické superauto určené pro závodní nadšence a hráče, kteří touží po adrenalinovém zážitku ze závodní dráhy, ale zároveň dbají na ekologii. Vůz má poskytnout maximální potěšení z jízdy a zároveň „vysoký ekologický výkon“ a komfort pro každodenní používání.

Základem je plně elektrické hnací ústrojí s baterií s pevným elektrolytem, které dokáže vyvinout výkon až 1 000 kW. Výrobce zmiňuje důraz na aerodynamiku, efektivní chlazení a také řízení všech kol, lehkou karoserii z vysokopevnostního karbonu nevyjímaje. Některé designové prvky také odkazují na známé sportovní nissany, například GT-R.

Koncept Nissan Hyper Force.Video: Nissan

Koncept nabízí dva jízdní režimy - závodní „R“ (od slova „racing“) a cestovní „GT“ („grand touring“). V nastavení R se kabina zbarví do červena a vytvoří kokpit podporující soustředění na řízení. Čtyři obrazovky okolo volantu zobrazují přilnavost a teplotu pneumatik, tlak vzduchu, teplotu brzdových rotorů, rozdělení výkonu a další informace.

V režimu GT se kabina modře podsvítí a obrazovky kolem volantu se oddálí a spojí dohromady. Jednodušší rozhraní doprovází přenastavení odpružení a stabilizátoru pro pohodlnou jízdu.

Koncept dostal lehká sportovní sedadla z uhlíkových vláken se čtyřbodovými bezpečnostními pásy, mají být však pohodlná i pro dlouhé cestování.

Zajímavostí je propojení rozšířené (AR) a virtuální reality (VR). Když vozidlo zastaví, může řidič použít speciální helmu se slepými hledími pro virtuální realitu, která umožňuje vstup do herního zážitku z jízdy doplněného o režimy umožňující závodění proti času nebo online závodníkům.

Pomocí kostěných hledí pro rozšířenou realitu zase může šofér na okruhu absolvovat souboj s digitálními duchy vlastními, přátel, nebo dokonce profesionálních řidičů.

Líbí se vám koncept elektrického supersportu Nissan Hyper Force?
Ano.
7,6 %
Ano, ale se spalovacím motorem by to bylo lepší.
44,1 %
Ne.
48,3 %
Celkem hlasovalo 682 čtenářů.

Reklama

Načítám