Článek
Článek si také můžete poslechnout v audioverzi.
Pro Audi je model Q3 mimořádně důležitý, vždyť se jej za více než dekádu existence prodalo přes dva miliony exemplářů. Na tyto úspěchy má navázat nová, v pořadí třetí generace Audi Q3. A také její čerstvě představený sourozenec se zkosenou zádí – Audi Q3 Sportback.
Toto SUV-kupé vychází z klasické Q3, má však o 29 milimetrů nižší linii střechy, která se navíc vzadu intenzivněji svažuje. Audi neupřesnilo, o kolik se zmenšil standardní 488litrový zavazadlový prostor, ale když sklopíte zadní lavici, máte ve sportbacku k dispozici slušných 1 289 l (standardně 1 386 l).

Audi Q3 utáhne na kouli přívěs o hmotnosti až 2,1 tuny.
Obzvlášť zajímavá je světelná technika, kterou Audi do daného segmentu přiváží vůbec poprvé. Vzadu můžete mít na přání OLED svítilny s vodorovnou linkou a osvětleným logem. Vpředu tvůrci lákají na Matrix LED světlomety s mikro-LED moduly, jež teď mnohem více spolupracují s armádou asistenčních systémů. K dispozici je i digitální LED denní svícení s třiadvaceti segmenty v každém světle, které utvářejí charakteristický podpis Audi.
V interiéru se žádné velké změny nekonají. I tady se volič automatu přestěhoval za volant, čímž vzniklo více úložného prostoru ve středové konzole. Poprvé v kompaktním segmentu si u Audi můžete připlatit za akustická boční okna, která zlepšují odhlučnění v kabině hlavně při vysokých rychlostech.

Audi říká, že nová Q3 je digitálním společníkem. Při pohledu do kabiny věříme.
Pestrá je i paleta motorizací – základ představuje benzinová patnáctistovka s výkonem 150 koní, zážehové dvoulitry mohou mít 150 nebo 195 koní a standardně disponují pohonem všech kol. Pro fandy dieselu je připraveno 2.0 TDI s výkonem 150 koní, příznivci elektrifikace zase ocení plug-in hybrid, kde benzinová jedna-pětka s elektromotorem dodává systémový výkon 272 koňských sil. Baterie s využitelnou kapacitou 19,7 kWh slibuje až 118 kilometrů bez kapky benzinu.
Prodeje Audi Q3 odstartují letos v říjnu, stylovější Q3 Sportback má dorazit zhruba o měsíc později. České ceny zatím zůstávají tajemstvím, ale podle těch německých bude novinka startovat nad jedním milionem korun. Příplatek za zkosenou záď má být něco kolem padesáti tisíc.