Hlavní obsah

Adria Supersonic – Luxusní obytný vůz je pojízdný hotel. Vysněný pokoj si vybere každý

Foto: Adria Mobil

Ve Slovinsku existuje společnost Adria Mobil, která má už dlouholetou tradici a specializuje se na obytné vozy, karavany i vestavby. Nedávno představila svoji „vlajkovou loď“ jménem Supersonic

18. 7. 2022

Slovinský výrobce obytných vozů, karavanů a kempingových vestaveb Adria Mobil má už ve světě dlouhou tradici a nedávno představená vlajková loď jménem Supersonic je přehlídkou všech vymožeností a technologií, kterými společnost disponuje. Vychází sice z Mercedesu Sprinter, má však kompletně novou karoserii a interiér inspirovaný luxusními jachtami.

Článek

Už jste slyšeli o firmě Adria Mobil? Pokud ne, pak věřte, že jde o jednoho z dnes už tradičních výrobců, který se specializuje jak na karavany a obytné vozy, tak i na kempingové vestavby. Díky široké dealerské síti nabízí také skvělou dostupnost – má pobočky v Německu, Rakousku, Finsku, v Británii či dokonce v Austrálii. Jedna se nachází i u nás v Brandýse nad Labem.

Foto: Adria Mobil

Koncept vozu Supersonic od slovinské firmy Adria nabízí skvělé využití prostoru a jako bonus dodává příjemnou atmosféru díky interiéru, který si zákazník na přání může naspecifikovat

Typ Supersonic je obytný vůz kategorie A, tedy plně integrovaný, zkráceně „integra“. Jde tedy o vůz, který má karoserii vlastní výroby spojenou s již existujícím podvozkem – v tomto případě jako základ posloužil Mercedes Sprinter.

Exteriér se vyznačuje jednoduchými linkami, vpředu zaujme poměrně široké čelní okno, nechybí ani integrované přední Bi-LED svítilny, na boku pak vidíme černou grafiku kontrastující s jinak metalicky stříbrným hlavním lakem. Vzadu vidíme překvapivě moderně vyhlížející optiku zadních LED světel a, světe, div se, decentní difuzor zadního nárazníku.

Typ Supersonic nabízí poměrně širokou nabídku variant – začíná se na dvounápravových modelech 780 SL a 780 DC – ty mají pro lepší představu na délku circa 7,8 metru a hmotnost činí 4,5 tuny. Následují větší třínápravové modely 890 LL a 890 LC, které měří 8,9 metru a provozní hmotnost se pohybuje okolo 5,5 tuny.

Foto: Adria Mobil

Přední část působí díky základu z Mercedesu Sprinter povědomě, na tom však není nic špatného. Nechybí ambientní osvětlení nebo osvědčená devítistupňová automatická převodovka. Otočná sedadla dodává externí firma Aguti

Roli vstupního modelu tu zastává první jmenovaný 780 SL, který plně dostačuje pro poskytnutí noclehu čtyřem dospělým osobám – jsou tu dvě jednolůžkové postele a jedna dvoulůžková vyklápěcí postel. Přirozeně nechybí toaleta, dřez, sprcha nebo kuchyňka s varnou deskou, lednicí o objemu 177 litrů či kávovarem. V obývací části se pak nachází pohovka ve tvaru písmene L.

Čím se liší verze 780 DC, ptáte se? Příliš mnoho rozdílů tu vpravdě není – rozvržení interiéru je velice podobné s tím rozdílem, že k dvoulůžkové posteli umístěné v oddělené místnosti v zadní části vozu tu jsou dvě rozkládací pohovky.

Foto: Adria Mobil

Adria Supersonic nabízí poměrně velkou variabilitu jednotlivých verzí – vzadu můžete mít buďto plnohodnotné dvoulůžko, nebo dvě oddělená jednolůžka

Adria Supersonic ve verzích 890 LL a 890 LC přirozeně těží zejména z většího prostoru. Logicky je tu tedy větší toaleta, sprcha, další prostor byl využit prostřednictvím přídavných úložných prostorů. Verze 890 LL a 890 LC nabízí oproti kratším verzím větší obývací prostor a obě tu nabízí výklopné dvoulůžko. Patrně nejzásadnější rozdíl je v tom, že v případě 890 LL v zádi plavidla – pardon, vozu – najdeme dvě jednolůžka, kdežto verze 890 LC má vzadu jedno dvoulůžko.

Vedení firmy Adria si velmi dobře uvědomuje, že individualizace je v dnešní době vším, a tak nabízí pestrou paletu možností typů, materiálů i barev čalounění – od krémové kůže přes světle či tmavě hnědou, s podélným nebo diamantovým prošíváním.

Foto: Adria Mobil

Tvůrci si s interiérem vyhráli tak, aby se posádka cítila jako doma i na cestách stovky kilometrů od domova. V kuchyňce nechybí dřez nebo varná deska, pitnou vodu dodává 150litrový zásobník umístěný v podlaze

„Řídící centrum“ je díky palubní desce převzaté ze Sprinteru poměrně povědomé, nechybí ani informačně-zábavní systém MBUX, obě otočná sedadla jsou však zbrusu nová a dodává je spřízněná společnost Aguti.

Příjemným řešením je dvojitá podlaha – jednak z důvodu lepší izolace a také kvůli úložnému prostoru. Nechybí ambientní osvětlení napříč celou kabinou, zadní parkovací kamera nebo dálkově ovládané funkce pomoci aplikace v chytrém telefonu. Mimo zrak prostého oka je pak ukryta 150litrová nádrž na pitnou vodu.

Pohon zajišťuje 2,2l naftový motor o výkonu 170 koní a byť se to nezdá jako mnoho, je v tomto případě klíčová spíš robustnost a točivý moment – díky devítistupňovému automatu je navíc síla putující na zadní nápravu skvěle zužitkována.

Supersonic od firmy Adria Mobil, který nabízí moře luxusu, plnohodnotnou kuchyň a kvalitu zaručenou osvědčenou automobilkou přirozeně není levná záležitost – 139 900 eur (cca 3,4 milionu Kč) za „vstupní“ verzi, 159 500 eur (3,9 milionu) za prodloužené verze. Ale ruku na srdce – kde jinde za ty peníze seženete pojízdný hotel?

Reklama

Sdílejte článek