Hlavní obsah

2 000 kilometrů na jednu nádrž? Číňané slibují další revoluci, nový pohon může zamířit i k nám

Foto: BYD

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Automobilka BYD patří mezi nejvýraznější čínské výrobce, vždyť po její technice sahají i zavedené značky. Teď avizuje příjezd nového plug-in hybridu, se kterým zvládnete trasu Praha-Zadar a zpět na jeden zátah!

Článek

Značka BYD má v plánu svou nejnovější techniku představit na dubnovém autosalonu v Pekingu. S plug-in hybridy má bohaté zkušenosti, však první variantu představila už roku 2008. Ta současná kombinuje benzinovou patnáctistovku s elektromotorem a v kombinaci s větší 18,32kWh baterií slibuje dojezd až 1 150 kilometrů na jedno nabití.

Pátá generace elektrifikovaného ústrojí, která by do sériové produkce měla zamířit příští rok, chce jít ještě dál. Ač Číňané zatím nespecifikovali podrobné technické parametry, nové vozy s touto technikou mají při plném dobití a dotankování zvládnout bez zastávky až 2 000 kilometrů!

Automobilka BYD prodá celosvětově přes tři miliony aut ročně a polovinou z nich jsou právě plug-in hybridy. Značka má v nabídce hned dva – jednu variantu zaměřenou na dynamičtější jízdu a druhou pro maximální efektivitu. Objem palivové nádrže je v obou případech šedesátilitrový, v nové generaci by se však mohl dále zvýšit.

Foto: BYD

Nejvýraznějším modelem značky v Evropě je BYD Seal. V anketě Evropské auto roku 2024 to dotáhl do finálové sedmičky, ve světovém hlasování postoupil do top 3 a pořád má šanci zvítězit.

Tajemstvím jsou zatím i specifikace jednotlivých motorů. Aktuálně se plug-in hybrid skládá ze 110koňové jedna-pětky podpořené synchronním elektromotorem (+ 177 koní). Ústrojí spolupracuje výhradně se samočinnou převodovkou CVT.

Společnost u nás své vozy zatím oficiálně neprodává, výhledově by se to však mohlo změnit. A pokud ne, i tak si sem její sofistikovaný plug-in hybrid může najít cestu. BYD totiž svou techniku tu a tam propůjčí i jiným značkám. Třeba pohon elektrického SsangYongu Torres EVX – který co nevidět zamíří na český trh – má kořeny právě u BYDu.

Reklama

Načítám