Článek
Nové Subaru Outback stále zastává pozici vlajkové lodi automobilky na evropském trhu a je prvním Outbackem založeným na globální platformě Subaru (GSP). Automobilka nepřetržitě pracuje na vylepšování aktivní i pasivní bezpečnosti svých vozů, díky čemuž je nejnovější Outback také ten nejbezpečnější a modernizace základu k tomu výrazně přispěla.
S novou platformou je karoserie Outbacku lehčí a současně poskytuje účinnější ochranu při nárazech ze všech stran, při nichž dokáže absorbovat až o 40 procent více energie. Pro Subaru je bezpečnost velkým tématem a není překvapením, že v přísných evropských nárazových testech Euro NCAP získalo nejlepší hodnocení, které si vysloužilo především zlepšenou úrovní ochrany řidiče a jeho spolucestujících.

Styling nového Subaru Outback vychází z designérského stylu Subaru Dynamic x Solid
V novém Outbacku se cestující usadí do prostornějšího, komfortnějšího a luxusnějšího interiéru. Nepřehlédnutelnou výbavou je standardní multimediální systém s 11,6palcovým dotykovým displejem, který je doposud nejpokročilejším infotainmentem v historii Subaru. Nechybí mu rozhraní pro Apple CarPlay a Android Auto a milovníci hudby ocení i kvalitní audio Harman Kardon, naladěné přímo pro objem a tvary interiéru nového Outbacku.
V základní výbavě nalezneme také novou generaci kamerového asistenčního systému Eyesight, kterým elektronika sleduje dění před vozem a v případě hrozícího nebezpečí umí zasáhnout do řízení. Výrazně modernizovaný systém má téměř dvojnásobné zorné pole a s novým softwarem nabízí 11 bezpečnostních funkcí, k nimž přibyl vylepšený adaptivní tempomat nebo rozpoznávání značek s inteligentním omezovačem rychlosti.

Zvýšená torzní tuhost karoserie usnadňuje průjezd terénem
Nejdůležitější novinkou EyeSightu je bezpečnější přednárazové brzdění, se kterým již vůz nezastaví jen před překážkou přímo před vozem, ale umí si poradit v mnoha nebezpečných situacích v křižovatkách. Nový Outback umí eliminovat střet s protijedoucím vozidlem či přecházejícím chodcem nebo projíždějícím cyklistou při odbočování do obou stran. Celkově tak disponuje jednou z absolutně nejpokročilejších funkcí přednárazového brzdění na dnešním trhu.
V novém Subaru Outback byla zachována tradiční koncepce Subaru spojující trvalý pohon všech kol Symmetrical AWD se zážehovým motorem boxer a bezestupňovou převodovkou Lineartronic (CVT). Atmosférický 2,5litrový čtyřválec s protilehlými písty a vyšším kompresním poměrem prošel rozsáhlou modernizací, během níž bylo přepracováno přibližně 90 procent dílů, a byl vybaven nezbytným filtrem pevných částic.

Nové Subaru Outback se chlubí prostornějším a komfortnějším interiérem
Inženýři vylepšili motor novým systémem řízení teploty, který zrychluje jeho zahřívání, snižuje spotřebu paliva v chladném počasí, zlepšuje vytápění interiéru a předchází přílišnému chlazení motoru. A jakých výkonových parametrů upravený motor dosahuje? Jediný motor Outbacku disponuje nejvyšším výkonem 169 koní (124 kW) při 5 000–5 800 ot./min a s točivým momentem 252 Nm při 3 800 ot./min si polepšil z původních 235 Nm.
Subaru zapracovalo i na lepších jízdních vlastnostech a uvádí, že se s živějším motorem a vyšší torzní tuhostí karoserie a podvozku zlepšily schopnosti vozu na běžných silnicích i v terénu, kde vůz překonává běžná SUV. Nejnovější Outback nabízí nový systém X-Mode s dvojicí režimů „Snow/Dirt“ (sníh/štěrk) a „Deep Snow/Mud“ (hluboký sníh/bláto), které mu usnadní průjezd náročnějším terénem. Lepším jízdním vlastnostem v terénu napomáhá také světlá výška 213 mm a větší nájezdové úhly.
Nové Subaru Outback se v Česku prodává ve čtyřech úrovních výbavy – Active, Comfort, Field a Touring. Základní výbava Active stojí od 1 085 000 Kč včetně DPH a nejvyšší výbavu Touring lze objednat za cenu 1 230 000 Kč včetně DPH. Příplatková barva karoserie vyjde na dalších 12 000 Kč.