Hlavní obsah

Nové kupé BMW 8 dokončuje poslední testovací kilometry

Foto: Archiv Garáž.cz
25. 1. 2018

Už jen pár dní nás dělí od představení nového kupé BMW řady 8, které nahrazuje předchozí šestku. Mnichovská automobilka do něj vkládá velká očekávání, poukazuje na to fakt, že se sériový model vyvíjí ve spolupráci se závodním oddělením BMW Motorsport.

Článek

I my vnímáme, že nové velké kupé má větší důležitost než předchozí šestka. BMW už dopředu ohlásilo, že se v den představení ukáže zároveň závodní verze 8 GTE, která odstartuje do vytrvalostního závodu příští týden v Daytoně. K tomu už víme, že se testuje a připravuje ostrá verze M8, a to by měla být bomba. Takže je jasné, že se o vývoj jízdních vlastností stará sportovní oddělení M, což by mělo slibovat, že nové kupé od BMW bude vynikající z pohledu jízdních vlasností.

Bohužel v čem nová osmička pokulhává, je vzhled. Koncept vypadal hodně zajímavě, futuristicky, ale přitom reálně. Bohužel první fotka, která utekla s částí odhaleného předku a zadku, v nás vyvolala zklamání. Přední část není ještě tak špatná, ale zadek vypadá hrozně. Tedy především část pod víkem kufru, kde je obrovský prolis, díra nebo jak to máme říct. Je to prostor pro značku, který je extrémně propadlý dovnitř. Vypadá to hodně divně. Proti tomu jde černá část nárazníku a na rozích jsou ještě vertikálně postaveny výdechy, možná falešné. Přední část naopak vypadá dravě, zajímavě a dynamicky, stejně jako silueta vozu. Věřím, že nakonec naživo to nebude tak špatné jako na fotkách.

Foto: Archiv Garáž.cz

Právě nyní krouží nové BMW řady 8 rychlá kola na testovacím okruhu v Itálii. Čtyři kilometry dlouhý testovací ovál s klopenými zatáčkami leží nedaleko Říma a nabízí ideální podmínky především pro vysokorychlostní testy a testy přilnavosti. Kromě toho jsou zde na slalomových tratích a různých površích analyzovány schopnosti nového sportovního vozu akcelerovat, brzdit a také zatáčet. Velmi náročný testovací program usnadňuje finální sladění všech pohonných systémů s podvozkem.

Reklama