Hlavní obsah

Nové BMW 1 – vypadá jako X2 a má pohon předních kol

Foto: BMW

Nový design BMW 1 okamžitě vzbudil vášně. Na druhou stranu, tohle se týká téměř každého nového modelu značky

27. 5. 2019

Jedničkové BMW bylo vždy tak trochu jako nechtěné dítko. Pracovitě odvádělo peníze do společné kasičky, prodávalo se vlastně docela dobře, svým způsobem ho měli všichni rádi, ale kdo mohl, ten šel a koupil si alespoň trojku. Někteří lidé s ním měli doslova problém, hlavně úplně obyčejní zákazníci, zvyklí na sterilní předokolky, si často stěžovali, že jejich malé BMW v zimě nevyjede žádný kopec a  v zatáčce má tendenci jít do smyku. Co na tom, že novináři i fanoušci velebili jeho jízdní vlastnosti a velikost – nalijme si čistého vína, ta skupina je nepoměrně menší...

Článek

A tak, po patnácti letech od premiéry, přijíždí BMW 1 s pohonem předních kol! Upravený design, více místa a auto pro všechny. Alespoň tak by se daly shrnout jeho hlavní benefity.

Foto: BMW

Tak co, jaký je váš první názor?

Je to už třetí generace a všechno je jinak, respektive nápadně se podobá modelu X2. V duchu ostatních modelů BMW má i jednička větší ledvinky chladiče, šikmá, ostře řezaná světla a vzadu pak LED svítilny, model 135i, který je na fotkách, pak má i náznak difuzoru a dvě koncovky výfuky.

Foto: BMW

Kufr má objem větší o dvacet litrů...

Podle zpráv z BMW má jednička díky nové architektuře víc místa na zadních sedadlech, kdy se se zvětšil prostor nad hlavou i pro kolena. Kufr pak má objem 380 litrů, což je o dvacet litrů víc, než měl stávající model. Když sklopíte opěradla zadních sedaček, je to dokonce 1 200 litrů.

Už jen fakt, že se BMW tímhle vším chlubí na prvním místě, stejně jako panaromatickou střechou, celou řadou odkládacích prostorů, vyspělým infotainmentem a bezpečností, přičemž techniku zmiňuje až dále, jasně naznačuje, kdo je cílovou skupinou a pro koho je auto navrženo.

Foto: BMW

Interiér nového BMW 1 je dál orientovaný na řidiče

Při premiéře bude mít nové BMW 1 v nabídce pět motorů, tři naftové a dva benzinové. Základní provedení 116d má 116 koní, dále bude k mání ještě 118d a 120d. Fanoušky benzinu potěší čtyřkolka M135 iXdrive s výkonem 302 koní, na druhé straně spektra je pak 118i.

Všechny modely 116d, 118d a 118i budou standardně vybaveny šestistupňovou manuální převodovkou, 116d a 118i mohou být vybaveny sedmistupňovou převodovkou s dvojitou spojkou, zatímco 118d a 120d xDrive mají volitelnou osmistupňovou převodovku Steptronic. M135i pak bude prodáván výhradně s osmistupňovým automatem Steptronic Sport.

Foto: BMW

Změnil se i boční profil auta

Nové jedničkové BMW půjde do prodeje v září a my jsme zvědaví nejen na to, kolik bude stát, ale i na reakce veřejnosti. A to jak z řad fanoušků, tak i mainstreamu. Jisté je, že pro stálé čtenáře Garáže je tohle o důvod víc, proč rychle začít hledat nějakou starší 130i.

Co vy na to?

HLASUJTE: Co říkáte na nové BMW řady 1?
Vypadá pěkně a určitě bude dobře jezdit, chci ho!
45.7 %
Design se mi líbí, ale BMW v předohrabu mi do garáže nesmí
25.7 %
Nemůžu se na to dívat a předohrab je svatokrádež
28.6 %
Celkem hlasovalo 1391 čtenářů.
autowebAUTOWEBaUtOwEb