Článek
Honda jednoznačně pokračuje v extravagantním směru stavění ostrých hatchbacků. Tohle je sice papírově prototyp, ale vsadíme se s vámi, že se díváte na v podstatě zcela sériové auto. Opět je to pětidveřový hatchback a opět má všechno to vizuální drama včetně velkého křídla, nafouknutých blatníků a výrazných nárazníků. Je dobře, že jde Honda svým směrem a nabízí tak alternativu ke všem těm umírněných hothatchům. Novinkou je v tomto případě nádech na kapotě, ten jsme u Type R ještě neviděli. Zatímco tedy mnozí říkali Hondě, ať s extravagancí vzhledu ubere, ona přidala.
Pod kapotou by se měl opět objevit dvoulitrový turbomotor VTEC známý již ze současné generace vozu, očekávejte však nejen lepší vyladění a spolehlivost, ale také o trochu více výkonu. Doufejme pak, že zachován zůstane ten fantastický šestistupňový manuál. Doposud měl motor 310 koní a 400 N.m, očekávat však máme spíše něco okolo 330 koní.
Vůz se bude na rozdíl od předchůdců prodávat celosvětově, takže prototyp se po pařížském autosalonu dostane i do USA třeba na výstavu SEMA v Las Vegas. Sériovou variantu vozu dostaneme pravděpodobně příští rok a vzhledem ke kvalitám současného modelu se na ni moc těšíme.