Hlavní obsah

Nelíbí se vám, že na vás nezbylo LaFerrari? Žalujte je!

Foto: Archiv Garáž.cz

Klasický americký trend žalovat se vzájemně za jakoukoliv pitomost se už dávno přesunul i do Evropy, ale nejvíc se mu pořád daří na rodné hroudě, jak dokazuje tahle nejnovější kauza.

Článek

O tom, že Ferrari při výběru zákazníků pro svoje limitované modely používá vskutku drakonické metody jsme psali před pád dny v souhrnném článku, ale svým způsobem je to veřejné tajemství. Proto je celkem neobvyklé, že chce toto špinavé prádlo na veřejnosti někdo vyprat až teď. Dlouholetému sběrateli z Floridy, Prestonu Hennovi, ale zjevně přetekl pohár trpělivosti. Vozy italské značky sbírá neuvěřitelných šedesát let, má jich dva tucty a to včetně extrémně cenného Ferrari 275 GTB/C, jehož hodnota je odhadována na 2,5 miliardy korun. Přesto mu Ferrari v reakci na žádost o rezervaci nejnovějšího vozu poslalo zamítavou odpověď.

Foto: Archiv Garáž.cz

Konkrétně se jednalo o LaFerrari Spider, který byl čtyřnásobně přebookovaný během několika hodin po spuštění oficiálních objednávek. Není sporu o tom, že někteří významní zákazníci dostali šanci složit zálohu dávno předtím, protože ne všichni majitelé Ferrari jsou si rovni, někteří jsou si rovnější. A Preston Henn k nim zjevně nepatří. Naštvaný penzista poslal milion dolarů přímo Sergio Marchionnemu. Ten ovšem zálohu poslal zpět spolu s další zamítavou odpovědí. 

Foto: Archiv Garáž.cz

To už Henna naštvalo natolik, že podal u soudu na Floridě žalobu. Značku žaluje o poškození svého dobrého jména - tedy Hennova, nikoliv Ferrari. Zamítnutím jeho žádosti prý poškozuje nejen jeho jméno coby sběratele, ale i byznys jeho firmy. Samozřejmě si škodí mnohem víc právě podáním žaloby, protože jinak by o něm většina lidí vůbec nevěděla. Na druhou stranu mají americké soudy občas tendenci odklepnout absurdní záminky. Pro Ferrari by to znamenalo nutnost u soudu doložit, jak přesně zákazníky nového vozu selektovalo. A to by mohlo být pro mnohé nepříjemné překvapení. 

Pravděpodobnost, že se tenhle případ dostane před porotu je mizivá. Naděje ale umírá poslední. Kdo by nechtěl nahlédnout pod pokličku, že?

Reklama

Načítám