Hlavní obsah

Nejúspěšnější kompaktní vůz na světě je z šesté generace

Foto: Archiv Garáž.cz

Můžeme polemizovat, zda se šestá generace "menšího Golfu" stane stejně úspěšnou jako jejich pět předchůdců. Nicméně aby Volkswagen udržel nové Polo mezi lídry své kategorie, dal mu do vínku řadu prvků převzatých z větších modelů značky.

Článek

Při pohledu na čerstvě představenou novinku se musí i cvičenému oku jevit, že se ve Wolfsburgu uchýlili pouze k faceliftu osvědčených tvarů. Avšak počkal bych na setkání s autem v reálném prostředí - Polo je totiž kompletně nové. Zvenku tak ctí současný designový jazyk Volkswagenu, který jde směrem drobných úprav a pilování vzhledu posledních modelů než-li velkým změnám týkajících se karoserií vozů. Změnu tak zaznamenáte při pohledu na příď, která má nyní užší světlomety, dalším výraznějším prvkem je prolis na boku, jenž začíná na předních blatnících, probíhá celým bokem a končí za zadními dveřmi. Na fotografiích působí vůz rozhodně dospělejším dojmem oproti svému předchůdci. S novým Polem přichází větší vnější i vnitřní rozměry, navíc se bude nabízet pouze ve čtyřdveřovém (resp.pětidveřovém) provedení. Nárůst prostoru v interiéru je dobře vidět třeba na velikosti zavazadelníku o objemu 351 litrů, což je o pětinu více ve srovnání s předchůdcem.

Foto: Archiv Garáž.cz

Nový model se může chlubit asistenčními a komfortními systémy jako třeba adaptivní tempomat ACC, sledování slepého úhlu, parkovací asistent s funkcí částečně automatizovaného vyjetí z parkovacího místa nebo "Keyless Access" umožňující bezklíčový přístup. Digitální přístrojový panel Active Info Display jste mohli dosud nalézt v Passatu nebo Golfu a jeho nová generace si odbyde premiéru právě v přicházejícím Polu. Řidiči i spolujezdci nadosah pak může být rozměrný displej o velikosti 6,5 až 8,0 palců.

Foto: Archiv Garáž.cz

K dispozici budou tři stupně výbavy od základní Trendline (i ta však bude sériově mít LED světlomety, detekci překážek před vozem či rozpoznávání chodců), střední Comfortline až k nejvyšší Highline. Všechny motorizace budou opatřeny systémem stop-start a režimem rekuperace kinetické energie - na výběr bude ze čtyř zážehových a dvou vznětových motorů, s výkonem od 48 kW/ 65 k do 110 kW/ 150 k (v době zahájení prodeje). Nově bude možnost varianty s pohonem na zemní plyn v podobě motoru 1.0 TGI (66 kW/ 90 k). Milovníci hudby se mohou zamilovat do verze Polo Beats s výkonným audiosystémem, sportovcům je pak určena nejvýkonnější verze malého vozu Polo GTI (147 kW/ 200 k). Na evropský trh se nové Polo dostane v průběhu roku 2017.

Reklama

Načítám