Hlavní obsah

Nejlevnější kombíky v Česku: Není to jen o Dacii

Foto: Dacia

Dacia Logan MCV je sice nejlevnější velkosériově vyráběné kombi na našem trhu, ale cenově dostupných praktiků je v Česku rozhodně víc

27. 4. 2020

Češi milují auta s batohem na zádech. Možná až moc. Málokterý národ si tolik oblíbil kombíky jako my. Ale dají se u nás vůbec koupit cenově dostupné vozy s pořádným kufrem? Prozkoumali jsme nabídky výrobců a ne, opravdu si nemusíte pořizovat jen Dacii.

Článek

Nejlevnější kombi na trhu sice je Dacia Logan MCV, ale rozhodně nejde o jedinou cenově dostupnou možnost. Mezi levné praktiky patří i Škoda, Renault, Lada nebo Fiat.

Dacia Logan MCV

Nicméně Dacii začneme, jelikož jde o etalon levných vozů. Kombík Logan MCV se v základu prodává za necelých 205 tisíc korun a přijíždí s litrovým tříválcem naladěným na výkon 73 koní. Za tyhle peníze však nečekejte žádnou zajímavou výbavu, mimo povinných airbagů a elektronických chůviček se můžete těšit z diodového denního svícení nebo nárazníků v barvě karoserie.

Foto: Dacia

V základu nejdete skutečně jen „volant a pedály“

Lada Granta SW

Ruská Lada k nám proudí pomocí individuálních kanálů, což se trochu negativně odráží na ceně. Jde však o vůz v našich končinách nevídaný a vybavený 87koňovou čtyřválcovou osmiventilovou šestnáctistovkou bez přímého vstřiku paliva nebo jiných cingrlátek. Výbavou však také neoslní, mimo povinných systému dostanete ještě centrální zamykání nebo elektricky ovládaná okna vpředu. To vše za 300 tisíc s daní.

Foto: Lada

Lada Granta je u nás nevídaným autem, nicméně pod kapotou má jednoduchou šestnáctistovku

Fiat Tipo Kombi Italia

Fiat dlouhodobě v Česku nabízí model Tipo Kombi v edici Italia, která kromě nejnižší ceny láká také na slušnou výbavu. Za necelých 340 tisíc totiž dostanete čtyřválcovou benzinovou čtrnáctistovku s výkonem 95 koní a šestirychlostní manuál.

Foto: Fiat

Edice Italia je nejlevnější a nabídne velmi slušnou výbavu

O komfort se pak postará manuální klimatizace, přední loketní opěrka, autorádio s handsfree bluetooth ovládáním, multifunkční volant nebo tempomat. To je docela dost muziky, nemyslíte?

Ford Focus Kombi

Těsně pod hranicí 400 tisíc se dá koupit Ford Focus, který v úplném základu nabídne litrový tříválec s turbem a výkonem 100 koní, spárovaný se šestirychlostní manuální převodovkou. Uvnitř očekávejte klimatizaci, kožený volant, přepínač jízdního režimu, elektronickou parkovací brzdu nebo 4G modem. V rámci exteriéru jsou ve standardu například diodové lampy a světelný senzor.

Foto: Ford

Ford Focus sice patří k dražším vozům, ale zase k lépe vybaveným

Hyundai i30 kombi

Mezi dalšími hráči na poli levných kombíků je Hyundai i30, který se však brzy začne prodávat v omlazené podobě, proto byste se po něm měli podívat také v rámci skladových vozů. Ceník začíná na částce necelých 320 tisíc a zahrnuje zážehový motor o objemu 1,4 litru a výkonu 100 koní, spřažený s šestirychlostním manuálem.

Foto: Jakub Deml

Hyundai i30 kombi patří mezi cenově zajímavé praktiky

V rámci výbavy se v autě nachází například manuální klimatizace, asistent pro hlídání jízdních pruhů, anatomická sedadla, centrální zamykání s dálkovým ovladačem, elektricky ovládaná přední okna a zpětná zrcátka, rádio s MP3 nebo samočinné přepínání světlometů. V každém případě jde také o velmi slušnou nabídku.

Kia Ceed SW

Litrový motor s turbem, výkon 100 koní, šestirychlostní manuál a výbava typu manuální klimatizace, elektricky ovládaná okna, rádio s MP3, multifunkční volant, loketní opěrka nebo automatické přepínání světel. To vše dostanete za akčních 374 980 Kč u modelu Kia Ceed SW 2020. Na druhou stranu, vyšší cenu oproti sesterskému modelu Hyundai i30 kompenzuje Kia sedmiletou zárukou.

Foto: Jakub Deml

Kia Ceed SW láká na moderní koncepci a sedmiletou záruku

Opel Astra Sports Tourer

Horkým kandidátem na pořízení cenově dostupného kombíku je Opel Astra Sport Tourer, který se sice prodává v základu za necelých 410 tisíc, nicméně mimo motoru o objemu 1,2 litru a výkonu 110 koní nabízí vůz ještě hodně standardní výbavy.

Foto: Opel

Opel Astra je solidní standard. V kombíku navíc i s velkým kufrem

Jde například o mechanicky ovládanou klimatizaci, 7palcový multimediální systém s podporou mobilní konektivity Apple CarPlay i Android Auto, tempomat, multifunkční volant, elektricky ovládaná okna a zrcátka nebo dálkově ovládané centrální zamykání.

Peugeot 308 SW

Do našeho žebříčku se vešel také Peugeot 308 SW, který v akci vyjde na 390 tisíc korun. V základu má stejně jako Astra přeplňovanou dvanáctistovku, výkon 110 koní a šestirychlostní manuál.

Foto: Peugeot

Peugeot 308 SW se může pochlubit povedeným exteriérem, ale i velmi moderním kokpitem

V základu očekávejte diodové zadní lampy, vrstvené akustické čelní sklo, povedený i-Cockpit, automatickou dvouzónovou klimatizaci, dálkově ovládané centrální zamykání, elektricky ovládaná okna a zrcátka, sedadlo řidiče s bederní opěrkou, rádio s MP3, hliníková 16palcová kola nebo tempomat.

Renault Clio Grandtour

Jestliže nutně nepotřebujete zcela nové Clio, ale stačí vám minulá generace, mrkněte na model Grandtour, který se dá koupit v základu už za 297 tisíc korun. Pod kapotou sice pracuje motůrek o objemu 0,9 litru a výkonu 75 koní, ale v rámci bezpříplatkové výbavy dostanete manuální klimatizaci, rádio, kůží potažený volant, elektricky ovládaná okna vpředu nebo tempomat.

Foto: Renault

Chcete levné Clio v kombíku? Minulá generace je pro vás jako stvořená

Škoda Fabia Combi

Kdo by neznal Fabii? Vždyť už tu je s námi po tři generace a vždy se nabízela také ve variantě kombi. Jinak tomu není ani u základního provedení za 330 tisíc korun, které nabídne manuální klimatizaci, střešní nosiče, světelný asistent, centrální zamykání s dálkovým ovladačem, elektricky ovládaná přední okna i zpětná zrcátka, autorádio s Apple konektivitou nebo škrabku na led ve víčku nádrže. A motor? Litrový tříválec s turbem o výkonu 95 koní.

Foto: Jakub Deml

Škoda Fabia Combi patří mezi nejznámější praktiky u nás

Tak to vidíte sami, kombíků je u nás stále dost, a to navzdory stoupajícímu trendu malých nebo středních SUV. Možná nás crossovery nebo elektromobily jednou zahltí, nicméně je více než jisté, že dokud to půjde, budou Češi stále kupovat auta s batohem na zádech.

autowebAUTOWEBaUtOwEb

Reklama

Sdílejte článek

Seznam.cz zavádí tlačítko Líbí se

Dejte redakci i ostatním čtenářům vědět, jaký obsah stojí za přečtení.

Články s nejvyšším počtem Líbí se se budou častěji zobrazovat na hlavní stránce Seznamu a přečte si je více lidí. Nikomu tak neuniknou zajímavé zprávy.