Hlavní obsah

Nejlevnější kombíky na trhu se vyrábí nebo schvalují v Česku

Foto: Jakub Deml

Jako Češi jsme národ milující kombíky, proto není divu, že se ty nejlevnější vyrábí či schvalují právě u nás

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Češi milují auta s batohem na zádech! Málokterý národ si tolik oblíbil kombíky jako my, ale dají se u nás ještě vůbec koupit finančně dostupné vozy s pořádným kufrem? Prozkoumali jsme nabídky předních výrobců a zjistili, že si kvůli ceně opravdu nemusíte pořizovat jen ruskou Ladu.

Článek

Nejlevnějším kombíkem na českém trhu je sice ruská Lada Granta SW, ale rozhodně nejde o jedinou cenově dostupnou možnost. Mezi finančně zajímavé praktiky patří i jedna populární škodovka nebo atraktivní nošovický hyundai – oba modely vyráběné na území našeho státu. Tím náš seznam ovšem nekončí, nicméně začneme popořádku.

Lada Granta SW

Ruská Lada k nám proudí pomocí několika kanálů, přičemž její individuální schvalování do provozu probíhá právě v Česku, což se trochu negativně odráží na ceně. Jde však o vůz v našich končinách nevídaný a vybavený 87koňovou čtyřválcovou osmiventilovou šestnáctistovkou bez přímého vstřiku paliva a jiných cingrlátek. Výbavou však Granta SW neoslní, mimo povinných systému dostanete za 312 tisíc ještě centrální zamykání, hagusy, elektricky ovládaná okna vpředu a 14palcové plecháče.

Foto: Lada

Lada Granta je u nás nevídaným autem a navíc má pod kapotou jednoduchou šestnáctistovku

Fiat Tipo Kombi

Fiat Tipo prošel modelovou proměnou a dostal svěží, daleko atraktivnější design. Za cenu jen lehce převyšující 370 tisíc korun dostanete 100koňový litrový tříválec a mechanicky ovládaný pětikvalt. Z hlediska zajímavé výbavy jmenujeme rádio na USB, klimu, základní balíček bezpečnostních asistentů a elektricky ovládaná vnější zpětná zrcátka.

Foto: Fiat

Fiat Tipo se ukazuje ve šmrncovním kabátku a za slušnou cenu

Hyundai i30 kombi

Poměrně rozsáhlého omlazení se dočkal Hyundai i30, který si však stále drží status cenově dostupného automobilu. Kombi začíná na částce necelých 355 tisíc a zahrnuje zážehový motor o objemu 1,5 litru (výkon 110 koní), spřažený s šestirychlostním manuálem.

Foto: Jakub Deml

Hyundai i30 kombi patří mezi cenově zajímavé praktiky

V rámci výbavy se v autě nachází například manuální klimatizace, asistent pro hlídání jízdních pruhů, tempomat, anatomická sedadla, centrální zamykání s dálkovým ovladačem, elektricky ovládaná přední okna i zpětná zrcátka, rádio s MP3 nebo samočinné přepínání světlometů.

Kia Ceed SW

Litrový motor s turbem, výkon 100 koní, šestirychlostní manuál a výbava typu manuální klimatizace, elektricky ovládaná okna, rádio s MP3, multifunkční volant, tempomat, loketní opěrka, zadní parkovací senzory nebo automatické přepínání světel. To vše dostanete za necelých 400 tisíc v základním modelu Ceed SW. Vyšší cenu oproti technicky příbuznému rivalovi Hyundai i30 kompenzuje kombíková Kia sedmiletou zárukou.

Foto: Jakub Deml

Kia Ceed SW láká na moderní koncepci a sedmiletou záruku

Peugeot 308 SW

Do našeho žebříčku se vešla také dosluhující specifikace Peugeotu 308 SW, která v akci vyjde na 410 tisíc korun. Vůz má v základu přeplňovanou dvanáctistovku, výkon 110 koní a šestirychlostní manuál.

Foto: Peugeot

Peugeot 308 SW už pomalu dosluhuje, ale stále nabídne karoserii kombi. Nová 308 se zatím prodává jen jako hatchback

V základu očekávejte například diodové zadní lampy, vrstvené akustické čelní sklo, povedený i-Cockpit, automatickou dvouzónovou klimatizaci, dálkově ovládané centrální zamykání, zadního parkovacího asistenta, elektricky ovládaná okna a zrcátka, sedadlo řidiče s bederní opěrkou, rádio s MP3, ocelová 16palcová kola nebo tempomat.

Škoda Fabia Combi Tour

Kdo by neznal Fabii? Vždyť už tu je s námi po tři generace (čtvrtá se kvapem blíží) a vždy se nabízela také ve variantě kombi. Jinak tomu není ani u dožívajícího provedení Tour za téměř 330 tisíc korun, které standardně nabídne manuální klimatizaci, střešní nosiče, přístrojový štít s velkým palubním počítačem, centrální zamykání s dálkovým ovladačem, elektricky ovládaná přední okna i zpětná zrcátka, autorádio s 6,5palcovou dotykovou obrazovkou či škrabku na led umístěnou ve víčku nádrže. A pohonné ústrojí? Litrový tříválec s turbem o výkonu 95 koní, spárovaný s manuálním pětikvaltem.

Foto: Michal Jirák

Škoda Fabia Combi patří mezi nejoblíbenější praktiky u nás

Levných kombíků u nás ubývá, lidé dnes raději sáhnou po malých nebo středních SUV. Přitom praktické a cenově dostupné vozy s batohem na zádech jsou pro mnohé uživatele naprosto nepostradatelné. Musíme tak doufat, že na tyto typy karoserií výrobci v budoucnu nezanevřou, přestože se současný svět obracím spíše ke crossoverům a elektromobilitě.

Reklama

Související témata:
Načítám