Hlavní obsah

Nárazové testy konečně posadí figuríny i na zadní sedačky

Foto: Archiv Garáž.cz

Americká NHTSA reaguje na rozmach taxikářských služeb jako Uber a Lyft. Lidé se zepředu přesouvají dozadu ve větší míře než dříve. A proto je třeba je víc ochraňovat.

Článek

Vysvětlení, že větší bezpečnost na zadních sedačkách je potřeba až teď, tak trochu zavání alibismem. Nevozíme snad vzadu své nejbližší, často především děti? A teď si sami odpovězte na otázku, kolik z nich se po tom, co odrostou z dětských sedaček, dobrovolně poutá. Přitom všichni z různých reklam víme, že setrvačnost je pěkná... no svině. A není to vždy absence pásů, která způsobí četná zranění. Protože se doposud testovalo hlavně vepředu, přizpůsobily tomu automobilky řadu bezpečnostních prvků. Přední sedačky v mnoha modelech jsou navrženy tak, aby se při prudkém nárazu zezadu trochu povolily a umožnily tak hlavám řidiče a pasažéra na předním sedadle měkčí dopad. To ovšem často odnášejí nohy lidí na zadních sedačkách, kde v některých vozech není místo na kolena už v základu, natož během bouračky.

Od roku 2019 se proto začnou využívat během testování i figuríny na zadních sedačkách a automobilky se budou muset novému trendu přizpůsobit. Bude hodně zajímavé sledovat, jak moc se některé bezpečnostní prvky změní. Do té doby důrazně doporučujeme používat pásy. A to nejen v Uberu. 

Reklama

Načítám