Hlavní obsah

Na Red Bull Ringu nás dostala směčka BMW M1 Procarů

Foto: Archiv Garáž.cz
4. 7. 2016

Formule 1 na živo mi přinesla spoustu zážitků. Už sobota napověděla, že toho uvidím hodně a v neděli se mi jen potvrdilo, že z televize člověk nedostane ukázku té správné atmosféry, jako když na F1 vyrazí naživo. Od organizace, zábavy až po závody. Je to prostě jiný svět, který nelze ničím nahradit.

Článek

V sobotu bylo na okruhu Red Bull Ring krásné počasí a tréninky Formule 1 doplnily závody nižších sériíí GP2 a GP3, ale také Porsche Mobil 1 Supercupu. Nedělní závodní den je však úplně jiný. V Rakousku byl také jiný počasím. Výrazným způsobem klesla teplota a z nebe se začal snášet déšť. I přesto bylo už od rána vidět, že na okruh přijíždí větší množství fanoušků. Hned v prvním okamžiku mě začali přesvědčovat, že jsou obrovskými nadšenci, protože před vstupem do hlavní tribuny stál houf více než stovky lidí, kteří v děšti vytrvale čekali na podpisy a focení se závodníky a šéfy týmu. Jiný svět je také centrum pro novináře. Místnost, která pojme stovky novinářů z celého světa je plná obrazovek s množstvím informací, rychlým připojením a dalšími prostory pro radiové nebo televizní komentátory. Na začátku si vyberete vlastní místo a na to si dáte samolepku se jménem. V průběhu celého víkendu je slyšet radiová komunikace týmů, neustále jsou všichni připraveni vám dodat maximální servis. 

Foto: Archiv Garáž.cz

Dopoledne jsem vyrazil k technické části okruhu za trojicí dlouhých rovinek, do zázemí týmů formule GP3, GP2 a Porsche Mobil 1 Supercup, kde bylo vidět na slušnou část okruhu. Závody měly díky počasí velmi dramatický náboj, i když byly často přerušeny výjezdem safety caru. V jedenáct hodin dopoledne jsem se spojil s Radkem Novákem, naším jediným sportovním komisařem, který jezdí rozhodovat závody Formule 1 po celém světě. Radek mě vzal do nejtajnějšího zákulisí, tedy mezi sportovní komisaře. Měl jsem možnost nakouknout do věže komisařů, vidět kde sedí, co mají za informace a odkud přicházejí všechny ty tresty pro jezdce. Spolu s Radkem byl v jedné místnosti také Martin Donnelly, bývalý jezdec Formule 1. Pak jsme šli ještě do jedné místnosti, do větší s asi dvacítkou obrazovek, kde sedí zbytek komisařů včetně nejznámějšího Charlieho Whitinga, opravdového Race Directora. Slušně jsem pozdravil a po pár minutách v místnosti, kde by se dala atmosféra důležitosti doslova krájet, vyrazil k zlatému hřebu víkendu na Red Bull Ringu. 

Foto: Archiv Garáž.cz

Ne to ještě nebyl závod, ale Drivers Parade. Staré Formule 1 tentokrát vystřídalo asi dvaceti závodních BMW M1 Procar, seriálu, který na konci sedmdesátých let doprovázel šampionát Formule 1 a účastnili se ho ta největší řidičská esa. I teď a tady za volant usedli například Niki Lauda, Gerhard Berger nebo Marc Surer. Řvoucí bavoráky odjely několik kol a staří pardálové je vůbec nešetřili. Marc Surer jedno poslal dokonce do kačírku. Byl to úžasný zážitek a jelikož supersportovní BMW M1 miluji, bylo to asi za celý víkend to nejzajímavější. Následovala je letecká show stíhaček, ukázka Red Bull Air Race a dalších historických letadel, které vlastní majitel Red Bullu. Těsně před druhou začal houstnout vzduch nad okruhem. Jezdci F1 skočili do monopostů a vyjeli na startovní rošt. Celá procedůra před startem trvá skoro půl hodiny. Z média centra bylo krásně vidět na mumraj na startovním roštu a mě potěšila třetí stratovní pozice Jensona Buttona. Ve dvě hodiny bylo konečně odstartováno a všichni byli napjatí na to, jak dopadne první zatáčka. Na Red Bull Ringu je do pravého úhle a vždycky v ní dochází ke kontaktům. Tentokrát to však proběhlo bez problémů a celé startovní pole pokračovalo dále. Možná jsem měl štěstí, ale letošní závod na Red Bull Ringu byl zajímavý včetně vložky Vettela, kterému na cílové rovince explodovala pneumatika a souboje Rosberga a Hamiltona v posledním kole. Budu se opakovat po několikáté, ale celý víkend Formule 1 byl všechno, jen ne nudný. 

Reklama

Sdílejte článek