Hlavní obsah

Na Julii v kombíku zapomeňte, Alfa Romeo Stelvio má přednost

Foto: Archiv Garáž.cz

Opravdu potřebujeme další důkaz toho, že se dnešní automobilový svět točí jen kolem SUV a čistokrevné kombíky pomalu vymírají? Italové jim zasazují další ránu z milosti. Na Alfu s batohem prostě nejsou čas ani peníze.

Článek

A přitom Italové původně kombík spolu s kupátkem a kabrioletem slibovali, dokonce i oblíbený črtálek X-Tomi jeden nakreslil, na základech ostré verze QV s již dobře známým šestiválcem od Ferrari. Jenže člověk míní a účetní mění. Alfa Romeo na Giulii sází jako na svůj velký americký comeback. Co nesvedl butikový model 4C, to má dokázat kladivo na německou prémii. I proto dostává přednost kupé, které bude mít v USA úspěch a půjde přímo proti srovnatelným modelům od BMW, Mercedesu a Audi. Kombík by v USA neměl na růžích ustláno, ostatně i německá trojka sem kombíkové modely vozí v omezeném množství.

Foto: Archiv Garáž.cz

Amerika z nich prostě vyrostla (duševně i fyzicky), mají tu vedle MPV pověst aut pro "rodiče", zatímco SUV jsou ty cool a trendy stroje, zvlášť když jim kupátkovitě padá zadek jako byste ho nahřáli letlampou. Co na tom, že většinu SUV řídí stejné maminy, které si před dvěma dekádami pochvalovaly Chrysler a hardcore petrolheadi se jim za to vysmývali. To je zkrátka pokrok a ten nezastavíme. Uvědomuje si to i Alfa, která Giuliu SW stopnula včas, aby měla víc peněz a času na vývoj SUV modelu Stelvio.

Foto: Archiv Garáž.cz

Evropské zákazníky se italské vedení snaží přesvědčit o tom, že Stelvio bude jezdit stejně dobře jako zrušený kombík. Vždyť má stejnou platformu a pro nevybouřené zájemce i stejný motor jako by měla kombíková nejvyšší verze QV. Ano, bude vyšší, těžší a trochu neohrabanější, ale Alfa slibuje, že i Stelvio QV obkrouží Nürburgring pod osm minut a stane se nejrychlejším SUV se skalpem Zeleného pekla. Na sedanovou Giulii by mělo Stelvio na slavném německém okruhu ztrácet zhruba třicet vteřin.

Reklama

Načítám