Hlavní obsah
záhlaví
Hlavní obsah

První dojmy: Modernizované Audi Q2 moc překvapení nepřiváží. Vadí to?

Foto: Audi
27. 1. 2021

Vstupní brána do SUV světa značky Audi prošla po pěti letech konečně faceliftem. Velmi decentním faceliftem – modernizace totiž přináší jen pár technických novinek a po designové stránce svým rozsahem potvrzuje, že tvary Q2 byly už od začátku správně. Na odhalení změn byste totiž potřebovali lupu…

Článek

Ale nebojte, my vám s rozeznáním nové Q2 od té předešlé rádi pomůžeme. Začneme hned u přídě, kde si můžete povšimnout agresivnějšího předního nárazníku, lehce upravené masky chladiče, a hlavně nových světel – v základu už nejsou halogeny, ale rovnou LED, za příplatek (28 600 Kč) s neoslňující Matrix technikou.

Foto: Audi

Novou Q2 poznáte snadno. Zvlášť s naším grafickým návodem...

LED světla (spolu s upraveným nárazníkem) zdobí také záď nové Q2 – na výběr jsou dvě varianty, přičemž ta vyšší dodávaná spolu s Matrix LED světlomety disponuje dynamickými blinkry, společně pak při odemykání a zamykání předvádí světelné efekty, které zákazníci tolik milují.

Foto: Audi

LED koncová světla má každá Q2, vyšší verze má dynamický blinkr

Další exteriérové změny čítají pět nových laků (zelená Apple slaví v nabídce Audi premiéru, k tomu ještě známá šedá Manhattan, modrá Navarra, šedá Arrow a modrá Turbo), což ještě dále obohacuje už tak širokou nabídku individualizace modelu (celkem 15 laků karoserie, čtyři barvy panelů na C sloupcích a tři povrchové úpravy spodních částí karoserie) zahrnující až 16 různých disků kol v rozměru 16“ až 19“.

Podle svého vkusu si můžete doladit také interiér s nyní ještě širší nabídkou různých druhů materiálů (mikrovlákno Dinamica na sedadlech nahradilo dříve používanou Alcantaru) a typů dekorů (novinkou je paket dekoračního osvětlení v ozdobných lištách na přístrojové desce). Jinak se v kabině měnily jen detaily – výdechy ventilace, řadicí páka (resp. volič automatické převodovky) a displej infotainmentu.

Foto: Audi

Kvalita kabiny odpovídá standardům Audi, ačkoliv architektura je o generaci zpět

Ten je teď více natočený k řidiči a běží na něm novější systém umožňující širší mobilní (indukční nabíjení, podpora Apple CarPlay a Android Auto) a online konektivitu (LTE připojení, wi-fi hotspot, služby Audi e-Call a Audi Connect včetně vzdáleného přístupu prostřednictvím mobilní aplikace). Systém se přitom místo dotyku stále ovládá na středovém tunelu umístěnými tlačítky a otočným kolečkem s touchpadem, což řadu zákazníků jistě potěší.

Foto: Audi

Poslední bašta odporu těch, kteří nemají rádi dotykové displeje

Nabídka motorů stále obsahuje pět jednotek (tři benziny a dva diesely, všechny plní nejpřísnější emisní normy), které začínají na výkonu 110 koní (tříválcový 1,0 TFSI s manuálem) a končí u 300koňové sportovní varianty SQ2 (2,0 TFSI s dvouspojkovým automatem S tronic a čtyřkolkou quattro). Už teď je přitom jisté, že nejoblíbenější bude určitě zase prověřený turbodiesel 2,0 TDI (k dispozici s výkonem 116 nebo 150 koní, slabší verze můžete mít s dvouspojkovým automatem, ta silnější ho má v základu, pohon všech kol quattro je volitelný).

Pokud však netrávíte dny křižováním republiky po dálnicích, chytřejší volbou by mohl být lacinější benzinový čtyřválec 1,5 TFSI (150 koní a 250 Nm), který je na cestách příjemnějším společníkem díky tichému chodu a hladkému vytáčení, přitom se (i díky funkci deaktivace dvou válců při nižším zatížení) může pochlubit příjemnou spotřebou pod sedm litrů. Bude k dispozici s manuálem nebo dvouspojkovým automatem, jen škoda, že ho můžete mít pouze v předokolce, a ne ve verzi quattro.

Foto: Audi

Ten pohled dokáže mnoho zákazníků uhranout

Za volantem se jinak příliš nezměnilo, Q2 stále jezdí jako správné Audi – sebejistě, abyste mohli bezstarostně svištět zatáčkami nebo po Autobahnu, a přitom dost komfortně, aby vás neunavila ani dlouhá štreka. Ovládá se snadno a záda vám pro jistotu kryje celý zástup jízdních asistentů (nouzové brzdění, adaptivní tempomat, upozornění na opuštění jízdního pruhu, monitorování mrtvých úhlů nebo čtení dopravních značek), které má Audi skvěle naladěné. Z pohledu nadšeného řidiče sice jezdí trochu prkenně a za volantem vás sice nijak neinspiruje, ale všechny výzvy asfaltu zvládá se ctí a řidiči dává pocit klidu a jistoty, což je pro většinu majitelů důležitější.

Modernizované Audi Q2 tak sice nepředstavuje žádný velký skok kupředu, ale nabízí toho dost (styl a individualizace, informační technika a konektivita, výkonné a úsporné motory, solidní jízda), aby zvládlo držet krok se sílící konkurencí mezi kompaktními prémiovými crossovery. Na odhalení jeho kvalit lupu vážně potřebovat nebudete, stačí skočit za volant a svézt se…

Ceník modernizovaného Audi Q2 začíná na částce 674 900 Kč za verzi 30 TFSI (110koňový litrový tříválec) s manuálem, silnější čtyřválec 35 TFSI pořídíte za 740 900 K4 (respektive za 797 900 s automatem), jediný diesel momentálně v nabídce je 35 TDI quattro S tronic začínající na ceně 926 900 Kč. Dealeři přijímají objednávka již nyní.

Reklama

Sdílejte článek