Hlavní obsah

Mezi dvě Fabie R5 se vklínilo Porsche

Foto: Archiv Garáž.cz

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

V závěrečném sportovním podniku letošní sezony mosteckého autodromu The Most RALLY #1, který se jel v sobotu 29. října jako exhibiční závod, triumfovala posádka Martin Hudec – Petr Picka na voze Škoda Fabia R5.

Článek

Na druhého v pořadí najela přes 28 vteřin. S identickou technikou si vyjel bronzovou příčku Zdeněk Pokorný se spolujezdcem Jiřím Skořepou, na vítěze ztratil 35 vteřin. Mezi oba nejnovější soutěžní speciály domácí automobilky se vklínil David Nešpor s Martinem Neoralem se silným a elegantním strojem Porsche 997 GT3. Závod byl vypsaný jako volný sportovní podnik, posádky si tak nerozdělovaly žádné mistrovské body. Do Mostu se jich přesto sjelo 37, což je velmi slušná účast. Pravdou je, že organizátoři nechtěli nic nechat náhodě a pro motivaci týmů udělali maximum. Osvobodili všechny od startovného, první tři posádky v kategorii vozů s oběma poháněnými nápravami a první tři v kategorii vozů s jednou poháněnou nápravou získaly navíc finanční odměnu ve výši 15, 10 a 5 tisíc korun.

Foto: Archiv Garáž.cz

Ve čtyřkolkách se tak z peněžního bonusu radoval kromě Hudce s Pickou a Pokorného se Skořepou také Filip Ballek s Tomášem Falladou na Subaru Impreza. Celkově sice skončili pátí, ve čtyřkolkách jim však patřilo třetí místo. Nešpor s Neoralem pak dominovali dvoukolkám před Egonem Smékalem s Petrou Němcovou na Citroënu DS3 R3T Max. Pětitisícovou prémii za třetí místo ve dvoukolkách organizátoři předali Jiřímu Navrátilovi s Josefem Králem, kteří s vozem Peugeot 208 R2 dokončili soutěž na celkové sedmé příčce.

Foto: Archiv Garáž.cz

Premiérou byl uzavřený okruh při rally pro jezdce a novináře Jakuba Rejlka.  „Jsem mile překvapen, jak byla celá soutěž připravena. I když se jelo na okruhu a polygonu, byla to velká zábava bez prostojů. Celou sobotu jsem si užil. Těší mě, že organizátor přistoupil k soutěži proaktivně, takže jsme neplatili žádné startovné a návštěvníci měli vstup zdarma. Doufám, že příští rok se tady pojede klasický rallysprint, protože jde o moji domácí rally a v Mostě mají velký potenciál. Ráno jsme prokaučovali nastavení, ale náladu jsem si spravil celkovým třetím místem ve třetí rychlostní zkoušce. Určitě bych uvítal ještě jednu sekci navíc. Ale i tak to bylo vynikající,“ shrnul své dojmy.

Soutěž zahrnovala dvě rychlostní zkoušky na tři kola s asfaltovým i šotolinovým povrchem, každou z nich posádky absolvovaly dvakrát. Z hlediska bezpečnosti má mostecká rally proti tratím v otevřeném terénu obrovskou výhodu. Obě trasy rychlostních zkoušek vedly po dráze a obslužných komunikacích uzavřeného okruhu. Návštěvníci sledovaly závod ve vyhrazených zónách. „I když to ze začátku vypadalo na déšť a foukal i nepříjemný vítr, nakonec se počasí umoudřilo. Kromě účasti týmů nás příjemně překvapil i zájem fanoušků, přišli v hojném počtu,“ uvedla obchodní a marketingová ředitelka společnosti AUTODROM MOST Jana Svobodová.

Reklama

Načítám