Hlavní obsah

Mercedes představil nové řadosvé šestiválce

Foto: Archiv Garáž.cz
1. 11. 2016

Již snad pět let se šušká o tom, že se Mercedes vrátí k řadovým šestiválcovým motorům. Až nyní je to ovšem realita, když automobilka představila nové třílitrové agregáty - benzinový i naftový. A přidala vidlicový benzinový osmiválec.

Článek

Začněme tím, po čem jsme volali již dlouho - konečně je zde nový naftový šestiválec OM656 s pořádným výkonem. Jedná se o řadový třílitr ( tedy reálně je objem 2927 ccm), který dostal povrch válců ošetřený nanotechnologií. Výkon je podle Mercedesu "přes 313 koní" a jednotka kombinuje ocelové písty s celohliníkovou stavbou bloku. Ve výsledku by měl být motor o 7% úspornější než dosavadní vidlicový šestiválec s 258 koňmi. Novinkou je rovněž optimalizovaný spalovací proces, který automobilka nazývá jako "stepped bowl". Točivý moment vrcholí hodnotou více než 650 N.m! 

Foto: Archiv Garáž.cz

Technologicky zajímavější však je benzinový řadový šestiválec M 256 s výkonem přes 408 koní a točivým momentem více než 500 N.m. Ten totiž dostal vše, co mohl, elektrické. Ačkoliv má turbodmychadlo, nechybí mu ani elektrický kompresor, stejně jako elektrický generátor, elektrická vodní pumpa či elektrický kompresor klimatizace. Vše je založeno na 48 voltovém okruhu a vůz má také integrovaný startér a alternátor. Jedná se o systém ISG, který dokáže pohánět klikovou hřídel. Jeho motor s 15 kW dokáže nejen startovat spalovací agregát, ale rovněž podpořit vůz při odjezdu z místa pro lepší akceleraci. Oproti dřívějšímu vidlicovému šestiválci pak nová jednotka poskytuje až o 15% lepší spotřebu!

Posledním novým motorem je čtyřlitrový vidlicový osmiválec M 176, údajně vůbec nejúspornější V8 na trhu. Jednotka se chlubí více než 476 koňmi a točivým momentem okolo 700 N.m již od 2000 otáček. Oproti dřívějšímu motoru se 455 koňmi je jednotka o 10% úspornější. Agregát umí odpojovat 4 válce při nízké zátěži v 900 až 3250 otáčkách a má opět ošetřen povrch válců nanotechnologií.

Všechny motory se objeví ve faceliftovaném Mercedesu třídy S v roce 2017!

Reklama

Sdílejte článek