Hlavní obsah

Mercedes A 2018 - interiér nadchne, řešení podvozku však ne

Foto: Archiv Garáž.cz

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Je to již více než týden, co se ukázala nová generace Mercedesu třídy A. Ta zaujala jak vzhledem, tak propracovaným luxusním interiérem. Přesto jedna věc nepotěšila - zadní náprava.

Článek

Další generace áčkového Mercedesu přijíždí a rozhodně umí zaujmout. Vzhled přídě připomíná nové čtyřdveřové kupé CLS, za interiér by se pak nemusela stydět ani luxusní limuzína. A co víc, podle prvních informací Mercedesu zapracovala automobilka na negativech předchůdce.

To znamená, že uvnitř by mělo být více místa ve všech směrech. Zlepší se také výhled dozadu, který byl u ocházejícího modelu velmi špatný. V neposlední řadě pak inženýři zapracovali na lepším komfortu. Potvrzují to i první dojmy britského Autocaru, kde jezdili ještě s předsériovým kusem. Chválili však právě výrazně lepší komfort.

Foto: Archiv Garáž.cz

Přesto nás na podvozku jedna věc nemile překvapila. Jedná se tedy spíše o psychologickou záležitost, nicméně v některých případech to jistě půjde poznat i na funkci. Áčko je a bude jedno z nejdražších aut ve třídě, o tom není pochyb a na první pohled to chápeme. Nejde nám ovšem do hlavy, že obyčejné motorizace s pohonem předních kol budou využívat jednoduchou zadní nápravu s torzní příčkou. To je řešení jako u Dacie Sandero a třeba taková Honda Civic či Ford Focus mají vzadu výhradně víceprvek. Áčko jej dostane jen k silnému benzinovému turbu a čtyřkolkám, možná pak k některému ze silnějších turbodieselů.

Foto: Archiv Garáž.cz

Dobrá, buďme upřímní, k základnímu motoru má torzní příčku i Audi A3, doufali jsme však, že alespoň Mercedes si složitější, dražší ale funkčnější nezávislé zavěšení kol zadní nápravy ponechá. Jízdně se totiž rozdíl poznat dá - s víceprvkem je auto méně nervozní na nerovnostech, méně přenáší rázy a lépe udržuje kola v kontaktu s vozovkou. S torzní příčkou nejsou kola na sobě nezávislá, a tak se nerovnosti více promítají do chování auta. A Mercedes by měl být hlavně o komfortu a vytříbenosti, ne? Na druhou stranu, řídili jsme již řadu vozů, kde bylo naladění torzní příčky velmi dobré. Nechejme se tedy překvapit.

Reklama

Načítám