Článek
Další generace áčkového Mercedesu přijíždí a rozhodně umí zaujmout. Vzhled přídě připomíná nové čtyřdveřové kupé CLS, za interiér by se pak nemusela stydět ani luxusní limuzína. A co víc, podle prvních informací Mercedesu zapracovala automobilka na negativech předchůdce.
To znamená, že uvnitř by mělo být více místa ve všech směrech. Zlepší se také výhled dozadu, který byl u ocházejícího modelu velmi špatný. V neposlední řadě pak inženýři zapracovali na lepším komfortu. Potvrzují to i první dojmy britského Autocaru, kde jezdili ještě s předsériovým kusem. Chválili však právě výrazně lepší komfort.
Přesto nás na podvozku jedna věc nemile překvapila. Jedná se tedy spíše o psychologickou záležitost, nicméně v některých případech to jistě půjde poznat i na funkci. Áčko je a bude jedno z nejdražších aut ve třídě, o tom není pochyb a na první pohled to chápeme. Nejde nám ovšem do hlavy, že obyčejné motorizace s pohonem předních kol budou využívat jednoduchou zadní nápravu s torzní příčkou. To je řešení jako u Dacie Sandero a třeba taková Honda Civic či Ford Focus mají vzadu výhradně víceprvek. Áčko jej dostane jen k silnému benzinovému turbu a čtyřkolkám, možná pak k některému ze silnějších turbodieselů.
Dobrá, buďme upřímní, k základnímu motoru má torzní příčku i Audi A3, doufali jsme však, že alespoň Mercedes si složitější, dražší ale funkčnější nezávislé zavěšení kol zadní nápravy ponechá. Jízdně se totiž rozdíl poznat dá - s víceprvkem je auto méně nervozní na nerovnostech, méně přenáší rázy a lépe udržuje kola v kontaktu s vozovkou. S torzní příčkou nejsou kola na sobě nezávislá, a tak se nerovnosti více promítají do chování auta. A Mercedes by měl být hlavně o komfortu a vytříbenosti, ne? Na druhou stranu, řídili jsme již řadu vozů, kde bylo naladění torzní příčky velmi dobré. Nechejme se tedy překvapit.