Hlavní obsah

Máme se bát o RS verze od škodovky?

Foto: Archiv Garáž.cz

A už to zase jede na plné obrátky. Spekulace o RS modelech mladoboleslavské automobilky jsou veskrze binární. Jeden týden se dozvíte, že ostrou verzi dostane snad každé auto v nabídce a druhý týden je tomu přesně naopak.

Článek

Schválně si tipněte, ve které fázi se nacházíme teď? Ano, někdo z automobilky řekne, že RS verze nejsou prioritou a všichni hned hážou ostré škodovky do kamen. Přitom to nedává smysl, minimálně v případě Octavie RS, která je na západ od nás mnohdy nejprodávanějším modelem. Všimněte si, že všude používám pojem ostrá verze a nikoliv sportovní auto, protože to je přesně to, čím Octavia RS není - ani v nejpekelnější variantě RS230 - a je to tak dobře. RS je prostě alternativa pro nás, co máme rádi ostřejší svezení, dynamičtější kukuč a nějakou tu radost za volantem, aniž bychom obětovali spoustu místa v interiéru a v kufru. Tenhle recept skvěle funguje už tři generace a Škoda se ho určitě nevzdá. Dokonce bychom se nedivili, kdyby po úspěchu RS230 přišla po faceliftu Octavia RS rovnou ve dvou verzích - kromě ohlášené RS245 bychom si dali líbit i RS265. To by byl konečně kvapík.

Foto: Archiv Garáž.cz

Ostatní RS škodovky už jsou trochu jiné kafe. V rámci koncernových škrtů a orientace na zelenou energii můžeme očekávat spíše Greenline než Sportline vlnu aut, takže jestli někdo pořád ještě čeká na návrat Fabie RS, pravděpodobně může přestat. Sportovní geny malé škodovky nám už asi bude připomínat jen rallyová varianta R5. Co se týče Superbu RS, Yeti RS a Kodiaqu RS, tam šlo vždycky spíš o vlhké sny, živené tu a tam někým z automobilky. Šikovný marketing podpírající vozy, o které by na trhu vlastně zas tak moc lidí nestálo. Superb v podstatě ve své vrcholné motorizaci RSkem skoro je - s 280 koňmi a pohonem všech kol je rychlý jako střela, chtít od něj brutální nárazník a těch dvacet koní navíc, už je trochu zbytečné. A Yeti spolu s Kodiaqem lákají zákazníky spíš na polňačky než na závodní dráhy.

Foto: Archiv Garáž.cz

Takže chybí nám vlastně něco? Ano, vykašleme se na RSka a chtějme regulérní sportovní model, kdyby už jen vzhledově - kupé nebo kabrio v portfoliu chybí. A chybět bude. Škoda prostě není ten druh automobilky. A dost možná ani Seat nebo Volkswagen, který teď stahuje Golf Cabrio z britského trhu. Na legraci a emoce už zbude jen Audi, však i Golf se svými hot hatchy je v portfoliu lidových vozů spíše výjimkou z pravidla. Tak přestaňte marně doufat a buďte rádi za tu Octavii. Po faceliftu se určitě ukáže, že její RSko ještě neřeklo poslední slovo. 

Načítám