Článek
Na německé automobilky se momentálně valí další -GATE, poté co Mercedes napráskal své "kolegy" z Volkswagenu a BMW, a prozradil, že velká německá trojka spolu utvářela cenovou politiku (ne nepodobně jako čeští mobilní operátoři). Zatím je to samozřejmě ještě ve vývinu a všichni ukazují prstem na toho druhého, ale rozhodně bude do budoucna o čem psát, ostatně BMW už přerušilo veškerou spolupráci s Mercedesem, takže na každém šprochu... Nicméně dneska tu jsme ještě kvůli Dieselgate. Volkswagen si spočítal, že mnoho měsíců svolávaček dokázal dostat do servisů zhruba polovinu postižených aut. V Německu to konkrétně bylo 1,8 milionu vozů, což je... prostě příliš málo. Automobilka proto vykročila směrem k nekompromisnímu řešení.
Abychom tedy byli přesní, stojí za tím hlavně německá vláda, která se rozhodla, že natvrdo odhlásí z evidence všechny vozy, které jsou postižené Dieselgate a nebyla u nich provedena náprava. Volkswagen musel úřadům poskytnout VIN kódy všech takových vozů, stejně jako evidenci toho, kdo už byl na svolávačce a dočkal se opravy či výměny potřebných součástek. Zbytek, ať už jde o opozdilce, nebo majitele, kteří se bojí, že náprava zhorší spotřebu či jízdní vlastnosti jejich vozu, bude od srpna natvrdo odhlašován z evidence a za tento úkon dokonce bude muset zpětně zaplatit. Německý evidenční orgán KBA vozy vyřadí a majitelům pošle složenky k zaplacení. Co víc, pokud bude někdo takový vůz nadále provozovat, hrozí mu vysoká pokuta. Jediným řešením je účast na svolávačce a opětovná registrace opraveného vozu.